Program z počátku připomíná jednoduchý grafický editor. Máme zde kreslící plochu, postranní nabídku s možností vybrat si tužku, kolečko nebo čtvereček a možnost měnit barvy a rozměr. Následně ale zjistíme, že máme na výběr i velice nestandardní možnosti a můžeme objektům nastavit fyzické vlastnosti v podobě gravitace jaká na ně bude působit, váhy, tření mezi nimi, nebo je změnit na kapalinu. Aby ale na ploše nebyly jen jednoduché stacionární obrazce, můžeme jim přidělit funkci. Nakreslenému kolečku můžete nastavit střed a směr ve kterém se bude otáčet. Umístěním stejného objektu hned vedle a nakreslením spojnice mezi nimi, dáme vzniknout jednoduchému vozítku, které se nám bude pohybovat kupředu. Výsledek vašeho snažení rozpohybujete v panelu, který funguje na principu jednoduchého video přehrávače.
Tento program doslova nemá hranice, ať už v pracovní ploše, nebo v nápadech a fantazii. Můžete sestavit nejjednodušší kyvadlo nebo třeba velmi propracovaný mechanismus automatické pistole. Využití v podobě simulačního nástroje základních fyzikálních jevů pro výuku, není problém. Do hledání a realizace řešení (např.: sestrojení auta poháněného motorem) se pravděpodobně zapojí nejen žák, ale i učitel (spolužáci, rodiče, …). Tím vzniká bližší spojení mezi nimi a prostor pro rozvoj představivosti a kreativity, který je zároveň spojen se značnou dávkou zábavy.
Poznámka:
Tento příspěvek vznikl jako výstup předmětu Tvorba didaktických materiálů na Katedře informačních technologií a technické výchovy UK Praha, Pedagogická fakulta.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.