
Konference Eminent a eLearning Awards 07
Autor: Bořivoj BrdičkaVe dnech 6. a 7. 12. 2007 se v Bruselu konala 7.konference Eminent. Jedná se o pravidelnou akci European Schoolnet, kde se představují výsledky významných evropských projektů, na nichž se tato organizace zřizovaná společně ministerstvy školství téměř všech evropských zemí podílí. Některé z jejích projektů jsou nám již důvěrně známé – např. eTwinning nebo Calibrate (viz nedávný článek Soutěž Calibrate ohodnotné ceny), jiné jsou nám dosud vzdáleny. K těm druhým patří třeba MELT, iClass nebo P2V.
Detaily těchto, jistě zajímavých, projektů se ale zabývat nebudeme. Rád bych dnešní článek věnoval té části programu konference Eminent, která je pro naše učitele jistě nejzajímavější. Jako každoročně, i letos byly vyhlašovány ceny eLearning Awards. Zde jsou vítězové:
Země:
|
Projekt:
|
Cena za:
|
Popis:
|
Malta
|
nejlepší využití ICT (hlavní cena)
|
interaktivní hra na základě skutečných historických událostí učící žáky nejen základům počítačové gramotnosti
|
|
Makedonie
|
implementace inovativních metod
|
projekt pomáhající makedonským dětem poznávat evropské hodnoty demokracie a lidských práv
|
|
Dánsko
|
rozvíjení klíčových dovedností pro konkurenceschopnou Evropu
|
projekt Leonardo učící učitele používat podcast jako výukový nástroj
|
|
Portugalsko
|
škola budoucnosti
|
propracovaná metodika výuky jazyka spodporou rozhovorů se zajímavými lidmi prostřednictvím telefonu
|
|
Izrael
|
spolupráce ve výuce
|
historické téma zpracovávané žáky několika škol formou wiki (stránky vhebrejštině)
|
|
Švýcarsko
|
nejlepší podcast
|
web jednotřídky zHergiswilu ve Švýcarsku vybavený prvky 2.0 včetně podcastu smilionem návštěvníků
|
|
Řecko
|
inspirativní práce v oblasti umění a kultury
|
kvalitní Web ZŠ pojednávající o starověké Olympii
|
|
Itálie
|
příkladná mezinárodní komunikace
|
profesionálně působící web projektu Comenius (Friendship and universal piece) koordinovaného Tureckem obsahující mnoho pěkných prezentací ale málo důkazů zpětné vazby mezi žáky
|
|
Itálie
|
digitální gramotnost
|
web není momentálně dostupný
|
|
Španělsko
|
matematika a přírodní vědy
|
Moodle kurz vytvořený v rámci projektu Comenius 2.1 ISSUE, který lze modifikovat pro různé způsoby využití ve výuce témat zabývajících se astronomií. (vstup:jméno=heslo=st1)
|
|
Bulharsko
|
kreativita
|
velmi pěkná flashem podporovaná aplikace hravou formou učící historii akulturní dědictví zemí jihovýchodní Evropy vytvořená spodporou British Council Bulgaria
|
|
Francie
|
digitální inkluze
|
web publikující práce hendikepovaných dětí
|
|
Island
|
internetová bezpečnost ve škole
|
web na podporu čtenářské gramotnosti vytvářející komunitu dětí sdělujících si navzájem pod vedením učitelů své dojmy získané při čtení knih (v islandštině)
|
Všechny ceny byly do soutěže věnovány některou ze spolupracujících komerčních firem. Jednalo se ofinanční (1000 až 2000€) a věcný (typicky interaktivní tabule aškolení) dar pro školu autora projektu. V rámci Webu EUN (viz Partners) i konference Eminent došlo tentokrát k neobvykle velkému zviditelnění všech zúčastněných sponzorských firem, a to na úkor vítězných projektů. Není zvykem, aby v rámci předávání cen hovořil pouze vedoucí představitel sponzorské firmy a oceněný nemohl říci ani slovo. Důvody jsou bohužel celkem zřejmé!
Obvykle se stává, že se mezi do soutěže přihlášenými projekty najdou i takové, které by si nejspíše ocenění zasloužily, ale nezbylo na ně. Podle mého názoru k takovým patří například britský Kingswear School Network pro uzavřenou venkovskou komunitu žáků, učitelů a rodičů, jež je založena na volně dostupném nástroji Webu 2.0 pro vytváření sociálních sítí Ning. Jiným takovým projektem je Game in learning, jež je vlastně hrou zapojující žáky ZŠ zmaďarského Veszprému do aktivit odehrávajících se v širším okolí školy a integrující celou řadu předmětů. Přitom se ke zpracování výsledků používají GPS přístroje, mobilní spojení i školní počítačové vybavení. Ve skutečnosti je tato hra velmi pěkným výstupem velkého evropského projektu eMapps. Na to, že partnerem je i ČR, se oněm u nás ví překvapivě málo.
Opakovaně se v souvislosti s udílením cen eLearning Awards ptáme na to, jak dopadly naše školy? Odpověď je bohužel podobná jako v minulých letech. Do užšího výběru pronikl jen jediný projekt (DesignTech.cz) VOŠ a SPŠ Žďár nad Sázavou, a ten se dále nepropracoval.
Mimořádně mě mrzí, že vůbec neuspěl například projekt gymnázia Česká Lípa Music helps us live, který nedávno obdržel českou národní cenu eTwinning. Obsahem nepochybně předčí i některé oceněné projekty, musel by však mít ještě lépe a uceleněji vypracovanou prezentaci. A odkazy v popisu přihlášky do soutěže by musely být funkční a aktivní. Takto se pravděpodobně hodnotitelé na stránku blogu Friendship On-line bez nejmenších pochyb dokazujícího úspěšnost tohoto projektu (viz The Greek children are singing in Czech) vůbec nedostali!
Nezbývá nám tedy než doufat, že se příští rok již konečně vymaníme z dělání zbytečných chyb a některá znašich škol nejvyšší evropské ocenění eLearning Awards ve využití technologií získá. Máme na to!
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. |
---|---|
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. |
INFO
Publikován: 10. 12. 2007
Zobrazeno: 1446krát
Zobrazeno: 1446krát
Profil autora
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:

Hodnocení uživatelů:

Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.
zatím nikdo
zatím nikdo
zatím nikdo
zatím nikdo
zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Konference Eminent a eLearning Awards 07. Metodický portál: Články [online]. 10. 12. 2007, [cit. 2021-01-22]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/11845/KONFERENCE-EMINENT-A-ELEARNING-AWARDS-07.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál