· Arthus se původně zabýval převážně technickými záležitostmi. Postupně se však jeho orientace začala posouvat stále více k problematice vzdělávání. První blog si založil v 11 letech, Web v HTML vytvořil ve 12 a PHP začal používat ve 13.
· Velmi si oblíbil Twitter (nástroj snadné udržování stálého kontaktu se známými) a doporučuje ho i učitelům.
· Nemyslí si, že mu na internetu hrozí nějaké nebezpečí. Nikdy se nestal obětí útoku. Přesto svou identitu pro jistotu skrývá a používá pouze pseudonym.
· Je přesvědčen, že školy neučí žáky dostatečně používat technologie. Omezují se jen na některé oblasti z širokého spektra možností.
· Jeho škola je poměrně dobře vybavená technologiemi. Přesto je učitelé běžně ve výuce nepoužívají. Přál by si, aby co nejdříve dospěli k vybavení 1:1.
· Chystá se zorganizovat sekci zabývající se využitím technologií ve školách na konferenci SLA EduCon.
· Většina starších lidí, které zná, používá jen email a vyhledávání, ale sociálním aktivitám se vyhýbá. Naopak mnoho mladých se zase věnuje pouze kontaktu se známými a jiné možnosti internetu ignoruje.
· Arthus se zabývá vzděláváním, protože je právě teď jeho aktivním účastníkem. Cítí se být ve škole omezen v přístupu na internet (filtrování). Uvědomuje si, že v prostředí sítě je i nevhodný obsah. Chybu spatřuje v tom, že společnost se obává přímo technologií – ne obsahu.
· Jestliže učitelům vadí, že žáci při vyučování dělají na počítači věci, které s výukou přímo nesouvisejí, měli by přemýšlet o tom, proč to dělají. Žáci by měli mít právo se rozhodnout, zda budou dávat pozor. Pokud je to, co se ve škole dělá, nezajímá, pozor dávat nebudou.
· Současný vzdělávací systém, který je založen na plnění individuálních úkolů, nemá budoucnost. Neodpovídá tomu, co je třeba pro uplatnění v praxi. Neměli bychom se učit hotové postupy ale způsob myšlení k vhodným postupům vedoucí. Učitelé dluží sami sobě i svým žákům přípravu na život ve světě Webu 2.0.
· Arthus má mobil, ale neposílá SMS. Nedívá se na televizi s výjimkou zpráv NBC online na počítači. Vlastní MP3 přehrávač iPod, má na něm 3965 skladeb a používá ho denně. Ale nikdy si žádnou nahrávku nekoupil. Nemá ten dojem, že by ho sluchátka oddělovala od společnosti. Mluvit s lidmi přímo z očí do očí považuje za důležité.
· Je mu líto lidí, kteří publikují věci, které nemohou být veřejně přístupné. Sám takové věci nedělá. Ze svého domácího počítače má neomezený přístup do internetu bez filtrování obsahu.