Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Studenti z Ankeny mají digitální podporu

Ikona informativni

Studenti z Ankeny mají digitální podporu

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva o možnostech využití digitálních záznamníků zvuku ve výuce.
Klíčová slova: zvuk, USA, poruchy učení, MP3, podcasting

Střední škola (náš 2. stupeň) Northview Middle School v Ankeny (poblíž Chicaga ve státě Iowa) úspěšně experimentuje s využitím dnes snadno dostupných digitálních záznamníků zvuku. Významnou pomoc přináší tato technika studentům s poruchami učení vyžadujícím zvláštní přístup. Běžně se však používá též při výuce jazyků i jinde.

Podle místního učitele informatiky Sandiho Rankina jsou výukové možnosti digitálních záznamníků zvuku „téměř nekonečné". Někteří učitelé digitálně zaznamenávají domácí úkoly i texty, s nimiž se ve výuce pracuje. Nahrávky jsou pak využívány dětmi, jež chyběly, ale i těmi, kterým učení poslechem více vyhovuje. Jednou z možností, jak tyto záznamy předat uživatelům, je teď tolik oblíbený podcasting.

Zvláště významnou podporu přináší využití této techniky žákům, kteří mají problémy s pochopením významu čteného textu. Podle specielní pedagožky Candee Morrison je zlepšení výsledků s využitím možnosti si zadání úlohy poslechnout u některých dětí přímo zásadní.

Deváťák Bill Taylor doslova říká: „Zvukový záznam mi hodně pomáhá, protože se mi občas stává, že neporozumím některým slovům, když čtu. Při poslechu nemám problém. Doufám, že budu moci záznamník použít i u závěrečných zkoušek na konci roku."

Osmák Tyler Junk, člen školního pěveckého sboru, vložil vlastnoručně vyrobený záznam jedné písně do osobní powerpointové prezentace popisující jeho život ve škole i mimo ni. Jiný osmák Brendan Anliker se velice těší, až tato technologie dorazí i do jejich třídy. Zrovna nedávno dělal referát s prezentací před celou třídou na téma holocaust. Byl by si rád svou řeč zaznamenal, aby věděl, „jak zněl jeho hlas, a zda neměl mluvit hlasitěji nebo pomaleji". Brendan Anliker je přesvědčen, že je využití digitálních záznamníků ve škole dobrý nápad už proto, že většina dětí používá vlastní digitální přehrávač k poslechu hudby. Proto pro ně není problém si školní zvukové nahrávky kdykoli a kdekoli poslechnout. Sám se pomocí záznamů paní učitelky též zdokonaluje ve francouzštině.

Nikoho jistě nepřekvapí, že žáci s využíváním této technologie nemají sebemenší problém. Když je třeba, rádi učitelům s technickými záležitostmi pomohou.

 

zdroje: Emily Curtis - Northview's students get digital help, DesMoinesRegister.com, January 18, 2007
Bořivoj Brdička - Do škol přichází podcasting, Česká škola.cz, 31.8.2006
připravil: Bořivoj Brdička

 

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 06. 02. 2007
Zobrazeno: 1355krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Studenti z Ankeny mají digitální podporu. Metodický portál: Články [online]. 06. 02. 2007, [cit. 2020-07-04]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12019/STUDENTI-Z-ANKENY-MAJI-DIGITALNI-PODPORU.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.