Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Technologie do všech tříd

Ikona informativni

Technologie do všech tříd

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva o vybavování amerických škol tzv. inteligentní učebnou, která obsahuje data projektor zavěšený u stropu, reproduktory, vizualizér, DVD přehrávač, specializovaný tablet a hlasovací zařízení pro každého žáka.
Klíčová slova: USA, vzdělávací technologie, tablet, učebny, inteligentní učebna

Všechny třídy 1. stupně základních škol obvodu Madison v americkém Kentucky jsou pro nadcházející školní rok plošně vybavovány sadou zařízení zvanou inteligentní učebna. Hlavním cílem tohoto opatření je zajistit mnohem aktivnější zapojení žáků do výukového procesu.

Inteligentní učebna obsahuje data projektor zavěšený u stropu, reproduktory, vizualizér, DVD přehrávač, specializovaný tablet a hlasovací zařízení pro každého žáka. Kompletní vybavení jedné inteligentní učebny stojí 4500 dolarů. Každý učitel 1. stupně byl s využitím inteligentní učebny seznámen v rámci úvodního školení. Série dalších kurzů bude pokračovat během celého školního roku. Podle obvodní koordinátorky technologií Tiny Barrett „jsou učitelé tímto vybavením nadšeni".

Dodávaný tablet je jednoduchá malá podložka, na níž je možno psát a výsledek přímo zobrazovat spolu s normálním výstupem z počítače. Umožňuje nejen ovládat programy ale též doplňovat výukové materiály o vlastní poznámky. Díky tomu, že je tablet připojen bezdrátově, může se učitel po třídě pohybovat a v případě potřeby ho může předat žákům aby předvedli, co dovedou. Žáci jsou tak mnohem více zataženi do aktivit ve třídě probíhajících.

Jiné výhody přináší hlasovací zařízení firmy Turning Point. To dává možnost se kdykoli žáků na něco zeptat a získat od každého okamžitě odpověď i s automatickým vyhodnocením. Učitel tak může daleko lépe přizpůsobit výukové postupy tempu a potřebám žáků.

Vedoucí školského úřadu obvodu Madison Mike Caudill se o inteligentních učebnách dozvěděl díky jejich velice úspěšné implementaci v některých školách v Severním Kentucky, kde si je pochvalovali nejen učitelé ale i žáci. Proto se na ně zajel osobně podívat a zjistil, že žáci mohou být zcela zaujati učením, když se pracuje s technologiemi, které jsou pro ně něčím zcela přirozeným. Mohou touto formou dělat cokoli – násobit v tabulkovém kalkulátoru, pracovat s interaktivním videem, testovat své znalosti, kreslit funkce – všechno v podobném počítačovém prostředí, na něž jsou zvyklí z domova. Pro děti je to nová zkušenost. Vzdělávání se dostává do jejich světa, do světa technologií."

Podle Caudilla „školy, které zavedly inteligentní učebny, zaznamenaly určité zlepšení ve výsledcích žáků. Nejsou zatím moc významné, protože vše je teprve na začátku. Znatelná změna je ale v tom, že děti, které dříve neměly o školu zájem, se začaly zajímat. Teď, když máme 1. stupeň vybaven, nastává čas, aby se s tímto zařízením seznámili též učitelé vyšších ročníků a řekli nám, zda mají také zájem.“

 

zdroj: Bryan Marshall - High-tech transformation, Richmond Register News, August 18, 2006

 

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 11. 09. 2006
Zobrazeno: 1198krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Technologie do všech tříd. Metodický portál: Články [online]. 11. 09. 2006, [cit. 2019-11-15]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12095/TECHNOLOGIE-DO-VSECH-TRID.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.