Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Technologie do všech tříd
Odborný článek

Technologie do všech tříd

11. 9. 2006 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Bořivoj Brdička

Anotace

Zpráva o vybavování amerických škol tzv. inteligentní učebnou, která obsahuje data projektor zavěšený u stropu, reproduktory, vizualizér, DVD přehrávač, specializovaný tablet a hlasovací zařízení pro každého žáka.

Všechny třídy 1. stupně základních škol obvodu Madison v americkém Kentucky jsou pro nadcházející školní rok plošně vybavovány sadou zařízení zvanou inteligentní učebna. Hlavním cílem tohoto opatření je zajistit mnohem aktivnější zapojení žáků do výukového procesu.

Inteligentní učebna obsahuje data projektor zavěšený u stropu, reproduktory, vizualizér, DVD přehrávač, specializovaný tablet a hlasovací zařízení pro každého žáka. Kompletní vybavení jedné inteligentní učebny stojí 4500 dolarů. Každý učitel 1. stupně byl s využitím inteligentní učebny seznámen v rámci úvodního školení. Série dalších kurzů bude pokračovat během celého školního roku. Podle obvodní koordinátorky technologií Tiny Barrett „jsou učitelé tímto vybavením nadšeni".

Dodávaný tablet je jednoduchá malá podložka, na níž je možno psát a výsledek přímo zobrazovat spolu s normálním výstupem z počítače. Umožňuje nejen ovládat programy ale též doplňovat výukové materiály o vlastní poznámky. Díky tomu, že je tablet připojen bezdrátově, může se učitel po třídě pohybovat a v případě potřeby ho může předat žákům aby předvedli, co dovedou. Žáci jsou tak mnohem více zataženi do aktivit ve třídě probíhajících.

Jiné výhody přináší hlasovací zařízení firmy Turning Point. To dává možnost se kdykoli žáků na něco zeptat a získat od každého okamžitě odpověď i s automatickým vyhodnocením. Učitel tak může daleko lépe přizpůsobit výukové postupy tempu a potřebám žáků.

Vedoucí školského úřadu obvodu Madison Mike Caudill se o inteligentních učebnách dozvěděl díky jejich velice úspěšné implementaci v některých školách v Severním Kentucky, kde si je pochvalovali nejen učitelé ale i žáci. Proto se na ně zajel osobně podívat a zjistil, že žáci mohou být zcela zaujati učením, když se pracuje s technologiemi, které jsou pro ně něčím zcela přirozeným. Mohou touto formou dělat cokoli – násobit v tabulkovém kalkulátoru, pracovat s interaktivním videem, testovat své znalosti, kreslit funkce – všechno v podobném počítačovém prostředí, na něž jsou zvyklí z domova. Pro děti je to nová zkušenost. Vzdělávání se dostává do jejich světa, do světa technologií."

Podle Caudilla „školy, které zavedly inteligentní učebny, zaznamenaly určité zlepšení ve výsledcích žáků. Nejsou zatím moc významné, protože vše je teprve na začátku. Znatelná změna je ale v tom, že děti, které dříve neměly o školu zájem, se začaly zajímat. Teď, když máme 1. stupeň vybaven, nastává čas, aby se s tímto zařízením seznámili též učitelé vyšších ročníků a řekli nám, zda mají také zájem.“

 

zdroj: Bryan Marshall - High-tech transformation, Richmond Register News, August 18, 2006

 

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.