Počet sebevražd studentů ve Spojených státech v současné době bohužel roste. Míra sebevražd ve věku 15 až 24 let se od 50. let ztrojnásobila a zastavila se na 9,9 úmrtí na 100 000 obyvatel USA. Některé americké univerzity se proto pokoušejí bojovat proti tomuto trendu tím, že nabízejí deprimovaným studentům anonymitu internetu při hledání psychologického poradenství.
Více než 80 univerzit již využívá služeb serveru Ulifeline.org, který  funguje jako školní psychologické centrum a poskytuje studentům informace,  poradenství, případně naplánování schůzky s odborníkem. Tento bezplatný program  dává univerzitám příležitost pomoci trápícím se studentům prostřednictvím jejich  oblíbené pomůcky - internetu. 
„Sebevraždy jsou tragickou součástí života  na univerzitě“ říká Peter Likins, rektor Arizonské univerzity. „Častokrát lidé v  depresi nejsou schopni jít do psychologické poradny, jež je v prostorách školy k  dispozici. Někteří z těchto mladých lidí jsou daleko spíše ochotní hledat na  internetu a získat anonymní zpětnou vazbu.“ řekl. 
Internetová služba  Ulifeline.org je jedním z několika programů nabízených Nadací Jed. Ta je  pojmenovaná podle syna zakladatelů Phila a Donny Satow, jenž si vzal svůj život  v roce 1998 oběšením. Phil Satow tvrdí, že internet je ideálním prostředkem k  předávání potřebných informací o znacích deprese současným studentům. Pro Jedovy  přátele bylo totiž velmi těžké žít s vědomím, že si příznaků, jež se u něj  projevovaly, nevšimli. Nyní jsou jednoznačně přesvědčeni, že je tato internetová  služba velmi užitečná. 
Jay Zimmerman, vedoucí představitel poradenského  centra Ball State, je stejného názoru: „Čím více studentů naši webovou službu  využije a čím více informací obdrží, tím více stoupá pravděpodobnost účinné  pomoci pro ně samotné nebo pro jejich přátele. Naděje, že povedou šťastnější a  zdravější život tím značně stoupá.“ 
Odkaz: 
Ulifeline.org - http://www.Ulifeline.org
zdroj: Colleges turn to web for suicide prevention, eSchool News online, October 6, 2003
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-ND 3.0 (Uveďte autora-Neužívejte komerčně-Nezasahujte do díla).
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.

Národní pedagogický institut České republiky © 2025