Pozor! Jste na staveništi. Vice informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Sedm zásad úspěšného vzdělávání učitelů

Sedm zásad úspěšného vzdělávání učitelů

Informativní příspěvek

Původní článek popisuje tři velmi úspěšné americké programy vzdělávající učitele v inovativních metodách práce. Autorka tohoto výtahu hledala společné rysy, které mají všechny tyto programy. Dá se tudíž předpokládat, že by je měly mít i ostatní. Zde jsou:

1. Vzdělávání bez konce. Místo jednorázových akcí typu „teď nebo nikdy“, mělo by vzdělávání probíhat něpřerušovaně v delším intervalu a mělo by být zakončeno prokazatelným výsledkem.

2. Následná podpora. Učitelé potřebují k úspěšné implementaci nově získaných vědomostí do své práce ve třídě pomoc buď prostřednictvím přímého online kontaktu s instruktorem nebo alespoň možností získat potřebný pomocný materiál na Webu.

3. Motivace. Učitele je třeba nějakým způsobem odměňovat – finančně, kredity a certifikáty za úspěšně dokončené kurzy, laptopy nebo jiným technickým zařízením, veřejným uznáním, apod.

4. Skupinová práce. Týmová práce během kurzu usnadňuje účastníkům osvojování nových přístupů, posiluje kolegiální spolupráci a zlepšuje výsledky.

5. Hodnocení výsledků. Učitelé by měli mít za povinnost prokázat, co nového se naučili. Buď formou závěrečného projektu nebo přímým sledováním jejich práce ve třídě.

6. Technické vybavení. Aby mohli nově získané vědomosti uvést do praxe, musí mít učitelé k dispozici dostatečné technické vybavení, a to hardware, software i připojení do internetu.

7. Význam pro společnost. Výsledky vzdělávání učitelů by měly mít kladný dopad na celou místní komunitu – na vztah školy k rodičům, k nadřízeným orgánům apod.

zdroj: Caroline McCullen - Seven Keys to Successful Staff Development , May 1, 2002

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám