Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Využití počítačů roste, školení učitelů ...

Využití počítačů roste, školení učitelů zaostává!

Informativní příspěvek
Výsledky celoamerického šetření časopisu Education Week ukázaly, že i v USA jsou problémy se vzděláváním učitelů v oblasti ICT.

Nejnovější celoamerické šetření časopisu Education Week ukazuje, že se školy v USA stále ještě nacházejí na samém počátku využití distančních či virtuálních forem vzdělávání. Stále více škol a dětí samotných má přístup k počítačům a internetu, ale většina států nedokáže udržet stejné tempo také ve financování odpovídajícího vzdělávání učitelů – takového, které je nutné k tomu, aby byl potenciál stávajících technologií skutečně využit. Průměrný počet žáků na jeden výukový počítač klesl v celých Spojených státech během minulého roku (2001) z 4.9 na 4.2. Přitom zároveň klesla poměrná část technologických rozpočtů škol věnovaná na školení učitelů ze 17 procent na 14. Nikdo netvrdí, že virtuální škola má nahradit skutečnou. Na druhou stranu je však třeba připustit, že zavádění distančních forem zvyšuje možnosti vzdělávání v oblastech a formách dříve nepředstavitelných – např. u zvláště nadaných dětí. Malé venkovské školy mohou touto formou nabízet takové vzdělávací programy, jako nikdy předtím. Takto mohou například dokončit střední školu i ti, kdo ji musí z nějakých důvodů opustit. Distanční programy nemálo využívají také ty rodiny, které se rozhodly neposílat děti do školy a vyučují je svépomocí doma (home-schooling).


zdroj: Joe Robertson - Computer use grows, but teacher training lags, The Kansas City Star, May 9, 2002

Detailní informace o článku naleznete ZDE.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek

Příspěvek je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.