Přední americká společnost pracující v oboru komunikací a datových sítí SBC Communications Inc. (http://www.sbc.com) zveřejnila v srpnu 2001 přehled výsledků průzkumu zájmu amerických rodin o připojení do internetu vysokorychlostní linkou. Studie, která zkoumá názory stávajících zákazníků společnosti, dospívá k závěru, že převážnou většinu znalostí získaných on-line si děti osvojují doma. Mimo jiné se v ní uvádí:
Encyklopedie a většina učebnic mohou být klidně vyhozeny do koše. Lze je nahradit službami nabízenými prostřednictvím internetu. Stále více studentů tyto služby využívá. Vysokorychlostní připojení dovoluje se učit novými metodami prostřednictvím zvuku, videa, 3D grafiky apod.
Studenti s kvalitním domácím připojením do internetu mají nespornou výhodu, kterou nemůže vyrovnat sebelepší dostupnost internetu ve škole. Je pro ně mnohem snazší získat základní internetovou gramotnost. Oslovení rodiče i učitelé se shodli v tom, že je internet významným nástrojem pro učení. Více než polovina učitelů (52%) připustila, že internetové dovednosti jsou primárně získávány doma. Z rodičů si totéž myslí celých 80%.
Učitelé jednoznačně deklarovali svou podporu domácímu využití internetu a rodiče potvrdili, že výsledky dětí jsou viditelné.
„Výzkum odhalil velký nesoulad mezi zjištěným významem stálého a rychlého připojení do internetu a tím, jaké možnosti s internetem pracovat studenti ve skutečnosti mají" říká Michael Grasso, výkonný ředitel SBC Communications pro poskytování vzdělávacích služeb. "Přestože rodiče i učitelé pokládají internet za silný výukový nástroj, časové i technické možnosti přístupu žáků do internetu ve škole jsou omezené. Všichni zároveň souhlasí s tím, že vysokorychlostní internet přináší studentům mnohem snazší přístup ke zdrojům informací potřebných pro výuku a usnadňuje tak studium.
Rodiče jsou přesvědčeni, že vysokorychlostní přístup do internetu má přímý vliv na zlepšení možnosti studovat.
„Můj syn používá vysokorychlostní připojení na hledání informací potřebných pro práci do školy, dělá různé referáty, v nichž uplatní materiály grafické i textové" říká pan Beverly Fierro of Rosemead, respondent výzkumu. "Původně používal připojení komutované, ale současné vysokorychlostní mu značně urychluje a usnadňuje hledání potřebných informací. Nemusí při přechodu od jedné stránky k druhé čekat. Nemyslím si, že by byl ochoten v podmínkách starého komutovaného připojení věnovat své práci tolik úsilí, jako nyní. Bývalo to časově příliš náročné a vedlo to rychle ke ztrátě motivace."
Podobný názor mají i učitelé. Téměř všichni přiznávají domácímu využití přístupu do internetu kladný vliv na přípravu do školy, 68% preferuje připojení vysokorychlostní před komutovaným.
Internet je nejen nástrojem výukovým ale stává se stále více populárním též pro možnosti zábavy a spojení s jinými lidmi. V tomto směru soupeří s video hrami, televizí i telefonem. Na otázku, které ze stávajících standardních zařízení by jejich děti oželeli spíše než internet, rodiče odpovídali takto:
Ovšem „peníze na dřevo", to je něco jiného. Jen 32% rodičů si myslí, že by jejich děti byly ochotny se pro připojení do internetu vzdát svého kapesného. Ve významu pro výuku soupeří dnes počítače a internet s učebnicemi a klasickými učebními pomůckami. Rodiče řadí samotné počítače na stejnou úroveň s učebnicemi (77%), internet je jen nepatrně pozadu (66%). Přitom tištěné encyklopedie, které byly ještě nedávno ve značné oblibě, nyní považuje za užitečné již jen 12% rodičů.
Studie byla realizována nezávislou výzkumnou agenturou jako telefonní dotazovací průzkum mezi zákazníky SBC ve 13 amerických státech. Zvláštní průzkum byl prováděn mezi učiteli všech stupňů, od mateřské po školy střední.
zdroj: http://www.sbc.com/News_Center/1,3950,12,00.html?query_type=article&query=20010815-1.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.