Podle zprávy výkonného ředitele Fóra pro vzdělávání a technologii pokračují americké školy v získávání stále většího množství počítačů a přípojek k Internetu. Zaostávají však ve vzdělávání učitelů, kteří by tuto technologii byli schopni dobře ovládat. Zpráva uvádí, že počet škol, které Fórum označilo za "školy využívající technologii na vysoké úrovni", vzrostl od října 1997 z 15 na 24 procent. V době mezi léty 1994 - 1997 se zvýšilo množství veřejných škol vybavených připojením k Internetu z 35 na 78 procent. Alespoň třetina škol však nemá možnost vzdělávat učitele, jak efektivně používat technologii ve třídách. Pouze v Severní Karolíně a ve Vermontu požadují po adeptech učitelského povolání, aby předložili osvědčení o tom, že jsou schopni využít počítače a Internetu k obohacení výuky. Terry Crane, president Jostens Learning a místopředseda Fóra k tomuto tématu říká: "Investovat do počítačových technologií a internetových přípojek ve školách bez současného vzdělávaní a přípravy učitelů v počítačových oborech má asi tak stejný smysl, jako poslat do vesmíru špičkový raketoplán se zcela nevycvičenou posádkou."
zdroj: Jay Mathews, The Washington Post, "Zpráva: Třídy připojeny, ale učitelé postrádají výcvik", publikováno v The Seattle Times (http://www.seattletimes.com), 2. února 1999
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.