Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Školy v USA dostávají technologie, ale neškolí učitele
Odborný článek

Školy v USA dostávají technologie, ale neškolí učitele

10. 11. 1999 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Daniel Tocháček

Anotace

Zpráva výkonného ředitele amerického Fóra pro vzdělávání a technologii, podle níž pokračují americké školy v získávání stále většího množství počítačů a přípojek k Internetu, ale zaostávají ve vzdělávání učitelů.

Podle zprávy výkonného ředitele Fóra pro vzdělávání a technologii pokračují americké školy v získávání stále většího množství počítačů a přípojek k Internetu. Zaostávají však ve vzdělávání učitelů, kteří by tuto technologii byli schopni dobře ovládat. Zpráva uvádí, že počet škol, které Fórum označilo za "školy využívající technologii na vysoké úrovni", vzrostl od října 1997 z 15 na 24 procent. V době mezi léty 1994 - 1997 se zvýšilo množství veřejných škol vybavených připojením k Internetu z 35 na 78 procent. Alespoň třetina škol však nemá možnost vzdělávat učitele, jak efektivně používat technologii ve třídách. Pouze v Severní Karolíně a ve Vermontu požadují po adeptech učitelského povolání, aby předložili osvědčení o tom, že jsou schopni využít počítače a Internetu k obohacení výuky. Terry Crane, president Jostens Learning a místopředseda Fóra k tomuto tématu říká: "Investovat do počítačových technologií a internetových přípojek ve školách bez současného vzdělávaní a přípravy učitelů v počítačových oborech má asi tak stejný smysl, jako poslat do vesmíru špičkový raketoplán se zcela nevycvičenou posádkou."

zdroj: Jay Mathews, The Washington Post, "Zpráva: Třídy připojeny, ale učitelé postrádají výcvik", publikováno v The Seattle Times (http://www.seattletimes.com), 2. února 1999 

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Daniel Tocháček

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.