Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Učení kdykoli a kdekoli

Ikona informativni

Učení kdykoli a kdekoli

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva o zajímavém americkém projetu na vybavování žáků počítači 1:1 podporovaném Microsoftem a Toshibou.
Klíčová slova: projekt, USA, 1:1, Misrosoft, Toshiba

Text článku:

V Zajímavostech jsme již několikrát informovali o tom, že ve Spojených Státech běží několik pilotních projektů na využití notebooků na základních školách. Jedním z nejprestižnějších je tříletý projekt "Anytime, Anywhere Learning" (Učení kdykoli a kdekoli) podporovaný Microsoftem a Toshibou, během něhož dostávají děti počítač k osobnímu využití a nosí ho s sebou do školy. V minulých dnech byla zveřejněna průběžná zpráva o výsledcích projektu po dvou letech. Zde jsou základní informace.

Jak se zdá, největší problémy způsobuje systém podpory rodin dětí s nízkými příjmy. Například v okrese Beaufort v Jižní Karolíně platí rodiče za leasing počítače $60 měsíčně. Ale ty rodiny, které mají ze sociálních důvodů přiznánu pro děti slevu na oběd, platí jen $15. Rozdíl je hrazen nadací SchoolBook. V počátečních fázích projektu se ho v okrese Beaufort zúčastnilo 330 žáků šestých tříd. Projekt se setkal s velmi kladným ohlasem, a tak měl být rozšířen letos na 2000 žáků. Ukazuje se však, že nadace SchoolBook nemá finance na podporu chudých rodin, a tak zavedla loterii pro výběr kandidátů. Někteří rodiče poukazují na to, že je to nespravedlivé a stěžují si, dokonce i senátorům ve Washingtonu. V současnosti to totiž vypadá tak, že jedni žáci mít počítače budou a jiní, třeba i ze stejné třídy, ne.

Součástí zprávy je pochopitelně též vyhodnocení vlastního výukového efektu projektu. Autorem této části je významný americký výzkumník na tomto poli - Saul Rockman. Uvádí, že bylo u většiny zúčastněných žáků zjištěno zlepšení v oblasti kritického a tvořivého myšlení. V přůměru žáci stráví u svých notebooků více jak 10 krát více času než jejich spolužáci, kteří mají doma k dispozici jen stolní počítač. Přitom si však zdaleka jen nehrají. Nejvíce používají textové editory k přípravě různých materiálů do školy. Jejich znalost těchto programů je překvapivě dobrá. Učitelé se při tomto způsobu výuky věnují mnohem více individuálním konzultacím, než frontálnímu výkladu učební látky.

Kontrolní zpráva o výsledcích projektu má jen jedinou maličkou vadu na kráse. Je totiž též financována zůčastněnými firmami, které mají nepochybný komerční zájem na používání technologií ve školách.

Bližší informace najdete na:

http://www.eschoolnews.org/stories/story2.html 

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 23. 11. 1998
Zobrazeno: 2332krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Učení kdykoli a kdekoli. Metodický portál: Články [online]. 23. 11. 1998, [cit. 2017-12-13]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12311/UCENI-KDYKOLI-A-KDEKOLI.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.