Spomocník Neformální vzdělávání Příklady dobré praxe 2
Odborný článek

Příklady dobré praxe 2

30. 12. 2011 Neformální vzdělávání Spomocník
Autor
Mgr. Svatava Šimková

Anotace

Pokračujeme v představování příkladů dobré praxe z odbornostních setkání Průběžného vzdělávání Klíčů pro život.

Příklady, které jsou zde uvedeny, byly prezentovány na setkáních ve Střelských Hošticích, Olomouci a Plzni.

Práce s listy

Tématická oblast (odbornost):
Tvořivé činnosti – přírodní materiály
Autor: Erika Mikanová
Odbornostní setkání: Praha
Místo konání: Střelské Hoštice 2010
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova,
Člověk a svět práce
Kompletní metodický materiál je zde.

Práce s přírodním materiálem otevírá cestu k zajímavým možnostem a poznání netradičního vytváření z dostupného materiálu – z listí. Listy různých tvarů, velikostí a barev nabízíme jako zajímavou možnost k vytváření. Pro jejich barevnou kompozici je využijeme jako výtvarný prostředek.


Tábor formou divadelních workshopů

Tématická oblast (odbornost): Divadlo
Autor: Petra Krušinová
Odbornostní setkání: Praha
Místo konání: Střelské Hoštice 2010
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova, Umění a kultura

Kompletní metodický materiál je zde.

Netradiční pojetí tábora se zaměřením na divadlo. Týdenní tábor vedený formou divadelních workshopů, které vedou k získávání nových zkušeností a dovedností. Účastníci se s ohledem na možnosti svého věku seznamují se základními principy divadla. Cílem je prostřednictvím her a cvičení vycházejících z těchto principů (například improvizace) objevovat souvislosti s běžným životem a rozvíjet dovednosti upotřebitelné jak v každodenním životě, tak v divadelní tvorbě.


 Tanec pro radost

Tématická oblast (odbornost): Moderní tance
Autor: Gabriela Kristen
Odbornostní setkání:
Olomoucký a Moravskoslezský kraj
Místo konání:
Olomouc 2011
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova, Člověk a zdraví

Kompletní metodický materiál je zde.

Taneční a pohybová výchova rozvíjí pohybové schopnosti dětí, orientaci v prostoru, cit pro rytmus, učí je pracovat s vlastním tělem, sladit pohyb s hudbou, koordinovat a ovládat vlastní pohyby. Zábavnou a hravou formou vede děti k tanci, lásce k hudbě a umění se pohybem vyjádřit.


Chci být super

Tématická oblast (odbornost): Výukové programy
Autor: Zdislav Princ a kolektiv

Odbornostní setkání: Plzeňský a Jihočeský kraj
Místo konání: Plzeň 2010
Průřezové téma, vzdělávací oblast:

Osobnostní a sociální výchova, Člověk a společnost
Kompletní metodický materiál je zde.

Výukový program vedený způsobem talk show formou besedního stylu s konkrétními ukázkami za účasti významných odborníků, umělců či osobností. Je součástí výuky rodinné, společenské i občanské výchovy na ZŠ a gymnáziích. Skládá se ze sedmi tematických částí a je doplněním průřezových témat ŠVP.


 

Svatava Šimková, NIDM

Autor
Mgr. Svatava Šimková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • volit prostředky a způsoby (pomůcky, studijní literaturu, metody a techniky) vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve;
  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
  • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám;