První interaktivní tabule se do první školy v České republice dostala v roce 1998 [4]. Po téměř 14 letech můžeme říci, že se interaktivní tabule staly relativně drahým, ale běžně rozšířeným vybavením v českých školách. Didaktickým prostředkem, který mnoho učitelů využívá a považuje za vhodný nástroj pro zvýšení zajímavosti výuky a aktivizaci žáků.
Díky nashromážděným zkušenostem mnoha učitelů, které se podařilo zapojit do pedagogického výzkumu, je relativně dobře zmapováno, jaké strategie vedou k účelnému a úspěšnému využívání interaktivních tabulí. Z různě publikovaných příkladů dobré praxe lze získat mnoho dalších zkušeností, které pomohou zformulovat hlavní doporučení pro učitele.
Cílem tohoto dokumentu je shrnout ty nejdůležitější zásady a postupy, které se osvědčily při zavádění a používání interaktivních tabulí. Jsou určeny pro ředitele škol a další vedoucí pracovníky regionálního školství, kteří svědomitě zvažují kroky, kterými měnit svoji školu a celé české školství. Kromě deseti nejdůležitějších bodů mohou zájemci v Citacích dohledat odkazy na on-line zdroje a literaturu, kde se dočtou detailnější zkušenosti a další informace.
![]() |
Příklad interaktivní dotykové tabule s křídly a zvedacím stojanem. Zdroj: http://www.vms.cz/tb-78-dual-touch-usb-kridly-stojan-zvedaci-al-ias-optoma-ex6/ |
Poznámka: Text byl původně publikován na webu KVIC Nový Jičín zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.