Spomocník Neformální vzdělávání Příklady dobré praxe 6
Odborný článek

Příklady dobré praxe 6

30. 9. 2012 Neformální vzdělávání Spomocník
Autor
Mgr. Svatava Šimková

Anotace

Přinášíme vám šestou část příkladů dobré praxe, které jsou dílčím výstupem aktivity Průběžné vzdělávání projektu NIDM Klíče pro život. Vznikly v rámci Odbornostních setkáních na Ostružné v roce 2011, kde si pedagogové zájmového vzdělávání a pracovníci NNO předávali zkušenosti, nápady a náměty ověřené v praxi.

BAREVNÝ TÝDEN

Tematická oblast (odbornost):
Dramatická výchova
Autoři: Hana Lužná, Hana Šubčíková
Odbornostní setkání:
Olomoucký, Jihomoravský a
Zlínský kraj
Místo konání: Ostružná 2011

Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova,
Umění a kultura

Volnočasová činnost s prvky dramatické výchovy, rozvíjející dovednosti, nadání a seberealizaci dětí formou indoorových a outdoorových aktivit a s možností realizace nejen ve školní družině, ale i na táborech, školách v přírodě či dramatickém kroužku. Jedná se o tvořivou činnost, při které děti zábavným způsobem uplatní, procvičí a prohloubí své znalosti získané ve škole, zapojí se do tvůrčí činnosti, při které získají a využijí nejrůznější schopnosti a dovednosti.
Kompletní metodický materiál je zde.



ZÁBAVNÝ LÁTKOVÝ KRUH

Tematická oblast (odbornost):
Pohybové aktivity
Autor: Ivana Nakládalová
Odbornostní setkání:
Olomoucký, Jihomoravský a
Zlínský kraj
Místo konání: Ostružná 2011
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova,
Člověk a zdraví

Soubor netradičních psychomotorických her a cvičení s látkovým kruhem.jejichž cílem je spolupracovat s ostatními, podílet se na aktivní účasti, chápat vlastní podíl zodpovědnosti za práci ve skupině, přizpůsobit se požadavkům ostatních, rozvíjet hrubou motoriku, koordinaci pohybů a fyzickou zdatnost a rozvíjet organizační  schopnosti dětí.
Kompletní metodický materiál je zde.




ZIMNÍ SNĚNÍ

Tematická oblast (odbornost):
Dramatická výchova
Autor: Marcela Žondrová
Odbornostní setkání:
Olomoucký, Jihomoravský a
Zlínský kraj
Místo konání: Ostružná 2011
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova,
Umění a kultura

Příklad dobré praxe nabízí nejrůznější hry s prvky dramatické výchovy motivované vymyšlenou pohádkou se zaměřením na environmentální, pohybovou a výtvarnou výchovu. Prostřednictvím nabízených aktivit získává dítě schopnost vyjadřovat své myšlenky a city, vžívat se do myšlení a cítění druhých lidí, učí se vhodné komunikaci, reagovat v běžných situacích, prohlubovat schopnost vlastní realizace a souvislého vyjadřování před ostatními, rozvíjet fantazii a zdokonalovat své znalosti a dovednosti.
Kompletní metodický materiál je zde.

 

HRY S PÍSMENKY

Tematická oblast (odbornost):
Dramatická výchova
Autoři: Věra Vláčilíková František Švancara
Odbornostní setkání:
Olomoucký, Jihomoravský a
Zlínský kraj
Místo konání: Ostružná 2011
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova,
Umění a kultura

Jedná se o tvořivou činnost, při které děti zábavným způsobem uplatní fantazii, procvičí a prohloubí své znalosti získané ve škole, zapojí se do zajímavé činnosti, při které získají a využijí nejrůznější schopnosti a dovednosti. Cílem přitom je podněcovat k tvořivé aktivitě, pěstovat vztah k divadlu, rozšiřovat slovní zásobu, rozvíjet vyjadřovací schopnosti, správnou výslovnost, srozumitelnost, samostatné vystupování.
Kompletní metodický materiál je zde.

Autor
Mgr. Svatava Šimková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • znát možnosti svého dalšího vzdělávání, zejména v oboru a povolání.
  • Neformální vzdělávání
  • Personální a sociální kompetence
  • stanovovat si cíle a priority podle svých osobních schopností, zájmové a pracovní orientace a životních podmínek;
  • Neformální vzdělávání
  • Personální a sociální kompetence
  • podněcovat práci týmu vlastními návrhy na zlepšení práce a řešení úkolů, nezaujatě zvažovat návrhy druhých;