Spomocník Neformální vzdělávání Příklady dobré praxe 8
Odborný článek

Příklady dobré praxe 8

27. 10. 2012 Neformální vzdělávání Spomocník
Autor
Mgr. Svatava Šimková

Anotace

Osmá  část příkladů dobré praxe, které jsou dílčím výstupem aktivity Průběžné vzdělávání projektu NIDM Klíče pro život. Vznikly v rámci Odbornostních setkáních na Ostružné a v Táboře v roce 2012, kde si pedagogové zájmového vzdělávání a pracovníci NNO předávali zkušenosti, nápady a náměty ověřené v praxi.

VÝZKUMNÁ EXPEDICE
Tematická oblast (odbornost:
Hry v přírodě, o přírodě, s přírodou
Autor: Naděžda Kalábová

Odbornostní setkání:
Olomoucký a Moravskoslezský kraj

Místo konání: Ostružná 2012
Průřezové téma, vzdělávací oblast
Osobnostní a sociální výchova,
Člověk a svět práce

Tým vědců se rozhodl prozkoumat neznámé území plné zajímavých zvířat a rostlin a objevit nové druhy živočichů. Cestou na ně číhají nejrůznější nástrahy a překážky. Expedice je ale velmi dobře připravena a „vědci“ se snaží vše dokonale zvládnout. Cestou zažívají neuvěřitelná dobrodružství a setkávají se i s domorodými kmeny, seznamují se i s jejich kulturou a zvyky. Vícedenní akce s přírodovědným zaměřením pro děti mladšího školního věku, na které je možné využít poznatků o přírodě, rozšířit pohybové schopnosti a dovednosti dětí, rozvíjet myšlení, tvořivost a fantazii. Kompletní materiál najdete zde.

 

DEN DĚTÍ PRO NÁCTILETÉ

Tematická oblast (odbornost):
Pohybové činnosti
(mimo kolektivních sportů)
pro náctileté

Autor: Mgr. DiS. František Vaníček
Odbornostní setkání :
Praha, Středočeský kraj
Místo konání: Praha 2012
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova

Den dětí pro náctileté je sportovní akcí, která je zaměřena na teenagery. Jedná se o aktivní odpoledne, které je vyplněno zajímavými a netradičními sportovními činnostmi. Díky této akci se účastníci dostanou do styku s aktivitami, které ještě nejsou tak rozšířené, mohou si je vyzkoušet a pak případně pokračovat v jejich realizaci samostatně nebo v zájmových útvarech či táborech dané organizace. Kompletní materiál najdete zde.

 

 

TÁBOR „KAŽDÝ VRCHOL ZDOLÁŠ, KDYŽ…“

Tematická oblast (odbornost):
Táborové aktivity a hry

Autor: Riana Grulichová a kolektiv
Odbornostní setkání :
Olomoucký a Moravskoslezský kraj
Místo konání: Ostružná 2012
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova,
Dítě a ten druhý,
Dítě a jeho psychika

Celotáborová hra „Každou horu zdoláš, když…“ je sestavena ze sedmi samostatných jednodenních bloků, které jsou tematicky spojeny myšlenkou překonání určitých bariér v různých oblastech života dítěte. Hlavním cílem je rozvoj dobrých vztahů, posílení kolektivu a jeho vazeb prostřednictvím nových zážitků, dále pak individuální rozvoj soběstačnosti a samostatnosti dětí, objevení toho, „v čem jsem dobrý“ a v čem jsou dobří ostatní. Kompletní materiál najdete zde.

 

VÝTVARNÁ DÍLNA

Tematická oblast (odbornost):
Tvořivé činnosti – výtvarné, tvořivé
a keramické dílny pro náctileté
Autor: Erika Mikanová, Andrea Hlobilová

Odbornostní setkání:
Praha, Středočeský kraj
Místo konání: Praha 2012
Průřezové téma, vzdělávací oblast
Osobnostní a sociální výchova

Výtvarná dílna v polních podmínkách využívá tématu výletu či exkurze v následném výtvarném tvoření a nabízí užití finančně i technicky nenáročného materiálu – starých novin. Cílem je seznámení se zajímavým místem v okolí domova, pozorování a získání nových poznatků o tomto místě a výtvarného ztvárnění některého poznatku. Kompletní materiál najdete zde.

 

 

Zpracovala Svatava Šimková, NIDM

Autor
Mgr. Svatava Šimková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • znát možnosti svého dalšího vzdělávání, zejména v oboru a povolání.
  • Neformální vzdělávání
  • Personální a sociální kompetence
  • stanovovat si cíle a priority podle svých osobních schopností, zájmové a pracovní orientace a životních podmínek;
  • Neformální vzdělávání
  • Personální a sociální kompetence
  • podněcovat práci týmu vlastními návrhy na zlepšení práce a řešení úkolů, nezaujatě zvažovat návrhy druhých;