Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Vyprávěj svůj příběh digitálně 2014

Ikona informativni

Vyprávěj svůj příběh digitálně 2014

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva o 2. ročníku stejnojmenné soutěže žáků, která si hledá místo mezi aktivitami našich škol a jejíž náplň je v době zavádění technologií do výuky zřetelně přínosná.
Klíčová slova: kreativita, soutěž, vzdělávací technologie, Microsoft, vyprávění příběhů, digitální kompetence

Text článku:

Ve čtvrtek 12.6. byl slavnostně zakončen druhý ročník soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně, kterou jako osobní iniciativu organizuje propagátorka této velmi hodnotné výukové aktivity Ing. Dana Slánská z Katedry aplikované matematiky FP TUL (viz Vyprávěj svůj příběh digitálně). Velkou zásluhu na úspěchu má Microsoft, který věnoval ceny pro vítěze a poskytl pro finále prostory. Já jsem se zúčastnil v roli člena odborné poroty.

V Praze se sešla většina z cca 50 soutěžících autorů (viz archiv fotek). Všichni si užili předvedení těch nejlepších příspěvků a z úspěchu (i neúspěchu) druhých se minimálně poučili. Nad některými specifikami této tvorby (např. o autorských právech) a okolnostmi vzniku děl jsme diskutovali. Myslím, že určitě stojí za to podívat se alespoň na ty nejlepší:

Kategorie 1. stupeň ZŠ

Plyšový rybář

Marie Juláková, 5. ročník ZŠ a MŠ Hrubý Jeseník


Kategorie 2. stupeň ZŠ a nižšího stupně gymnázií

Míca - Z Mýho Pohledu

Adam Miklica, 1. ročník šestilétoho studia Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec

 

Kategorie SŠ

Voodoo

Štěpán Wilkus, sexta Matiční gymnázium Ostrava

 

Nikdo asi nemůže pochybovat o tom, že vyprávění digitálních příběhů buduje kompetence, které budou žáci v životě potřebovat. Zdaleka nejde jen o schopnost pracovat s technologiemi, ale též o kreativitu, vyjadřování, psaní scénáře a často i o týmovou spolupráci. Bylo by proto velmi třeba, aby se tato soutěž etablovala jako standardní součást života našich škol. Jen tak bude možno zmíněné kompetence dále rozvíjet a výukové aktivity s vyprávěním spojené šířit do dalších škol. Měl jsem dojem, že Microsoft je ochoten soutěž i nadále podporovat. Bylo by hezké, kdyby se našli i další sponzoři. To podstatné pro budoucnost ale je, zda se podaří akci zařadit mezi oficiální aktivity podporované našimi vzdělávacími institucemi.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 18. 06. 2014
Zobrazeno: 3137krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

2 uživatelé Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Vyprávěj svůj příběh digitálně 2014. Metodický portál: Články [online]. 18. 06. 2014, [cit. 2019-02-19]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/18903/VYPRAVEJ-SVUJ-PRIBEH-DIGITALNE-2014.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře RSS komentářů článku
Autor: Bc. Miloslav KhasVloženo: 18. 06. 2014 11:06

Také se o něco podobného začínám pokoušet. Děti to velmi baví a je až neuvěřitelné, jak dokáží propojit využití mobilního telefonu, on-line nástrojů k úpravě videa a fotografií, tabletu atd. Také mě překvapilo, že střih videa i zvuku není pro mnoho žáků základních škol sebemenší překážkou.

Autor: Bořivoj BrdičkaVloženo: 18. 06. 2014 16:10