Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Vyprávěj svůj příběh digitálně 2014

Ikona informativni

Vyprávěj svůj příběh digitálně 2014

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva o 2. ročníku stejnojmenné soutěže žáků, která si hledá místo mezi aktivitami našich škol a jejíž náplň je v době zavádění technologií do výuky zřetelně přínosná.
Klíčová slova: kreativita, soutěž, vzdělávací technologie, Microsoft, vyprávění příběhů, digitální kompetence

Ve čtvrtek 12.6. byl slavnostně zakončen druhý ročník soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně, kterou jako osobní iniciativu organizuje propagátorka této velmi hodnotné výukové aktivity Ing. Dana Slánská z Katedry aplikované matematiky FP TUL (viz Vyprávěj svůj příběh digitálně). Velkou zásluhu na úspěchu má Microsoft, který věnoval ceny pro vítěze a poskytl pro finále prostory. Já jsem se zúčastnil v roli člena odborné poroty.

V Praze se sešla většina z cca 50 soutěžících autorů (viz archiv fotek). Všichni si užili předvedení těch nejlepších příspěvků a z úspěchu (i neúspěchu) druhých se minimálně poučili. Nad některými specifikami této tvorby (např. o autorských právech) a okolnostmi vzniku děl jsme diskutovali. Myslím, že určitě stojí za to podívat se alespoň na ty nejlepší:

Kategorie 1. stupeň ZŠ

Plyšový rybář

Marie Juláková, 5. ročník ZŠ a MŠ Hrubý Jeseník


Kategorie 2. stupeň ZŠ a nižšího stupně gymnázií

Míca - Z Mýho Pohledu

Adam Miklica, 1. ročník šestilétoho studia Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec

 

Kategorie SŠ

Voodoo

Štěpán Wilkus, sexta Matiční gymnázium Ostrava

 

Nikdo asi nemůže pochybovat o tom, že vyprávění digitálních příběhů buduje kompetence, které budou žáci v životě potřebovat. Zdaleka nejde jen o schopnost pracovat s technologiemi, ale též o kreativitu, vyjadřování, psaní scénáře a často i o týmovou spolupráci. Bylo by proto velmi třeba, aby se tato soutěž etablovala jako standardní součást života našich škol. Jen tak bude možno zmíněné kompetence dále rozvíjet a výukové aktivity s vyprávěním spojené šířit do dalších škol. Měl jsem dojem, že Microsoft je ochoten soutěž i nadále podporovat. Bylo by hezké, kdyby se našli i další sponzoři. To podstatné pro budoucnost ale je, zda se podaří akci zařadit mezi oficiální aktivity podporované našimi vzdělávacími institucemi.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 18. 06. 2014
Zobrazeno: 3169krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

2 uživatelé Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Vyprávěj svůj příběh digitálně 2014. Metodický portál: Články [online]. 18. 06. 2014, [cit. 2019-04-25]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/18903/VYPRAVEJ-SVUJ-PRIBEH-DIGITALNE-2014.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře RSS komentářů článku
Autor: Bc. Miloslav KhasVloženo: 18. 06. 2014 11:06

Také se o něco podobného začínám pokoušet. Děti to velmi baví a je až neuvěřitelné, jak dokáží propojit využití mobilního telefonu, on-line nástrojů k úpravě videa a fotografií, tabletu atd. Také mě překvapilo, že střih videa i zvuku není pro mnoho žáků základních škol sebemenší překážkou.

Autor: Bořivoj BrdičkaVloženo: 18. 06. 2014 16:10