Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Mají sociální sítě ve škole své místo?

Ikona teoreticky

Mají sociální sítě ve škole své místo?

Ikona odbornost
Autor: Bc. Miloslav Khas
Tento článek vznikl jako studentská práce
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Inspirace ukazující, proč má smysl výukový potenciál sociálních sítí sledovat a snažit se ho do výuky aplikovat.
Obor příspěvku:Informační a komunikační technologie 2. stupeň
Klíčová slova: DVPP, sociální sítě, vzdělávací technologie, osobní vzdělávací prostředí, GEG ČR
Zařazení do seriálu: Tento článek je zařazen do seriálu Sociální sítě ve výuce.

Ostatní články seriálu:

Chcete využívat sociální sítě ve výuce, ale nevíte jak začít? Následující řádky tedy berte jako možnou inspiraci pro úplný začátek. Podobných článků je dnes již plný internet, proto zde uvádím jen několik jednoduchých rad a aktivit opravdu pro váš start. Jejich využití lze přizpůsobit jakémukoli věku studentů od základní školy, přes střední až po vysokou.

Proč se připojit?

  • Ať se nám to líbí nebo ne, žijeme v digitálním věku
  • Vaši studenti získají přehled o technologiích
  • Rozšíříte jejich obzory
  • Vaše hodiny budou odpovídat principům a standardům moderního vyučování
  • Bude to někdy vážně docela psina!

Jak na to?

1. Třídní blog

  • Založení je velmi snadné
  • Aplikace jako např. BloggerWordPressNiNGEduBlogsKidblog
  • Máte plnou kontrolu nad ochranou soukromí (ochrana osobních údajů a dat)
  • Zdůrazněte rodičům, v lepším případě přímo předveďte, že blog je pro jejich děti bezpečný
  • Velmi snadná aktualizace

2. Twitter

  • Vytvořte si účet, sledujte další učitele a nechte se jimi inspirovat
  • Ptejte se na cokoli, co souvisí se vzděláním
  • Nasměrujte ostatní např. na své formuláře a dotazníky GoogleDocs apod.

3. Poznávejte jiné kultury 

  • Dopisujte si se spolužáky napříč celým světem
  • Vaši třídu může odučit zahraniční učitel
Spojte vaši třídu s ostatními studenty pomocí 

4. Chatujte 

  • Vhodné aplikace např. SkypeooVooTwitter 
  • Chatujte s astronauty, spisovateli, umělci, kurátory muzeí, ošetřovateli v zoo, sportovci...

5. Vytvořte video

  • Natočte divadelní představení, čtení knih, písničky, vyprávění příběhů
  • Sdílejte videa pomocí portálu, který je chráněný heslem, např. Youtube
  • Sdílejte videa s jinými třídami po celém světě

Pár rychlých nápadů do výuky

  • Matematika - grafy dle dat získaných na Twitteru
  • Čtení - diskuze o knihách přes Skype
  • Výchova k občanství - kulturní výměna se zahraničními studenty
  • Přírodopis apod. - udělej video, jak roste květina
  • Psaní - pište blogy

A co teď?

Zkontrolujte si váš školní řád, případně ho upravte
Zkontrolujte si, jak jste na tom s konektivitou a zabezpečením vaší školní sítě
Promluvte si o vašich nápadech s ostatními učiteli
Navštivte web GEG Učte s námi a váš svět už nebude nikdy jako předtím :)
Začněte skromně, ale mějte velké sny!

S laskavým svolením autora převzato z blogu Miloslava Khase. Originál je zde.
Citace:
[1] - JORDAN, Brandi. The Connected Classroom. 2011. [cit. 2014-11-3]. Dostupný z WWW: [http://blog.reallygoodstuff.com/the-connected-clas...].  
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 10. 02. 2015
Zobrazeno: 3365krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

2 uživatelé Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
Mají sociální sítě ve škole své místo?. Metodický portál: Články [online]. 10. 02. 2015, [cit. 2019-07-18]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/19279/MAJI-SOCIALNI-SITE-VE-SKOLE-SVE-MISTO.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.