Jako třídní učitel především komunikujete – s vašimi žáky, jejich rodiči, učiteli, kteří vaše žáky učí, s učiteli, kteří vaše žáky neučí, s výchovnými poradci, speciálními pedagogy, metodiky prevence, techniky IT, vedením školy a celou řadou dalších lidí.
A k těmto komunikacím potřebuje použít nějaké ty technologie. Dnes se společně podíváme na tu e-mailovou.
Samozřejmě, mí studenti mají svůj školní e-mail (ano, má anonymní podobu, nikoliv jméno.příjmení@škola.cz) pro školní e-mailovou komunikaci zejména s vyučujícími, vedením školy a ostatními lidmi ze školy. A na ten jim píšu ze svého školního e-mailu (tedy žádná komunikace po soukromých e-mailech).
Když však chci komunikovat se všemi, nemám vytvořený interní mailing list, ale používám k tomu skupinový e-mail na doméně školy (názevtřídy@škola.cz).
Na naší škole používáme systém Office 365 pro školy, nicméně princip, který zde uvádím, platí i u systému G Suite for Education a s největší pravděpodobností také u Apple Education (nemám vyzkoušeno).
Skupinový e-mail se v Office 365 generuje automaticky při vytvoření skupiny. Pro svou třídu jsem si tedy nejprve založil skupinu, pojmenoval ji podle názvu oboru a roku nástupu žáků (nikoliv podle ročníku kvůli aktuálnosti v dalších letech) a po založení do ní přidal všechny účty (e-maily) svých žáků.
Tvorba skupiny v Office 365 pro školy |
Když chci nyní poslat e-mail všem, neposílám ho na jednotlivé e-maily, ale na skupinový e-mail naší třídy. Můj e-mail přijde do skupiny a kopie každému žákovi do jeho doručené pošty.
Všichni v naší škole mohou psát na tento třídní e-mail, dokonce i lidé mimo školu (tuto volbu nemám v rámci naší třídní skupiny zatím povolenu).
Podobně si vytvářím skupiny i pro většinu svých předmětů, abych mohl komunikovat pomocí e-mailu se žáky, které učím.
Zakládání skupin pro jednotlivé třídy a vyučované předměty by v rámci školy mohlo a mělo probíhat automaticky v kompetenci IT správců, kteří by předem, na začátku školního roku, vytvořili všechny skupiny (dle jednotné jmenné konvence) a přiřadili do nich příslušné žáky. To se u nás na škole zatím neděje.
Výhody skupin sahají samozřejmě dál než jen na úroveň e-mailů, ale o tom zase příště.
A jak to máte u vás? Používáte skupiny v rámci svého školního systému a komunikujete se svými žáky pomocí skupinových e-mailů? Napište nám.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Třídní učitel 2.0.
Ostatní články seriálu: