Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS

Ikona informativni

Spomocník 2.0

Autor: Bořivoj Brdička
Spoluautor: Jaroslav Mašek
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva oznamující převratné novinky, které připravuje Učitelský spomocník Metodického portálu RVP.CZ, jež souvisejí s inovací celého portálu, přinášejí širší nabídku služeb a posilují účast učitelů.
Klíčová slova: Spomocník, inovace, portál, RVP, služby, sdílení, Zpravodaj

Drazí příznivci, čtenáři Spomocníka Metodického portálu RVP.CZ!

Máme pro vás novinu. Učitelský spomocník se ukazuje být jednoznačně nejvitálnější aktivitou v oblasti internetové podpory výuky na našich školách. Zní to skoro neuvěřitelně, ale původ odvozuje od webu BoBrův Pomocník, který byl založen v roce 1995. Jako služba poskytovaná učitelům Katedrou informačních technologií UK PedF v roce 1997 získal název Učitelský spomocník. V roce 2010 se přestěhoval na Metodický portál RVP.CZ, a spolu s ním aktuálně prochází procesem inovace připomínající změny, jimiž prochází samotný internet.

Není náhodou, že jsme pro popis těchto změn zvolili analogii mezi webem 1.0 a 2.0. Budeme se snažit do dění mnohem více zatahovat samotné uživatele. Kromě tradičních článků popisujících nejnovější dění v oboru vzdělávacích technologií vás čeká daleko více příležitostí seznámit se s čelnými učiteli praktikujícími přínosné použití technologií ve své práci. Budeme mnohem viditelnější na sociálních sítích, prohloubíme inovativní předávání a sdílení poznatků mezi učiteli.

Začneme tím, že textovou podobu připravovaných rozhovorů s inspirativními osobnostmi obohatíme zvukem v podobě podcastu. Do budoucna samozřejmě počítáme i s využitím videa. Chtěli bychom ale nejdříve ověřit, zda by pro naše učitele nebyla zvuková forma, umožňující při poslechu dělat i něco jiného, přece jen vhodnější.

Kromě již zmíněných rozhovorů vás čeká několik dalších seriálů praktického zaměření. Podíváme se v nich na tvorbu Wikipedie, nástroje třídního učitele nebo na to, jak technologie (ne)používat. Nezapomeňte nás sledovat i na sociálních sítích. Zaměření naší přítomnosti na Facebooku a Twitteru bude poněkud odlišné. Do budoucna přidáme další oblíbené platformy.

Je zde ale ještě jeden pro Spomocníka nový nástroj posilující kontakt se čtenáři. Ne všichni jsou zběhlými uživateli RSS, s jehož pomocí lze prostřednictvím vhodné čtečky na jednom místě průběžně sledovat, co je kde na webu nového. Proto jsme se rozhodli zavést ještě tradičnější formu informování našich uživatelů. Zřizujeme Zpravodaj, který bude fungovat jako klasický List (Newsletter), k jehož odběru se můžete přihlásit na hlavní stránce Spomocníka, a kdykoli se zase můžete odhlásit. Takto budete do své mailové schránky dostávat jednou za čas (ne častěji než jednou týdně) zprávu o tom, co je na Spomocníkovi nového, co stojí za to si přečíst (poslechnout, podívat) a do jaké aktivity se můžete zapojit.

Rádi bychom nadále zvyšovali povědomí naší učitelské veřejnosti o možnostech vhodného využití vzdělávacích technologií a věříme, že se nám to s vaší aktivní pomocí bude dařit.

Bořivoj Brdička
Jarda Mašek

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 29. 01. 2019
Zobrazeno: 1301krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

3 uživatelé Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Spomocník 2.0. Metodický portál: Články [online]. 29. 01. 2019, [cit. 2019-07-24]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/21982/SPOMOCNIK-20.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře RSS komentářů článku
Autor: Michal ČernýVloženo: 29. 01. 2019 10:02

To zní báječně! Těším se a přeji hodně zdaru...