Dříve či později každý třídní učitel vyrazí se svojí třídou na výlet. Jak se na něj připravit, teď mám na mysli po stránce technologické, tj. jaké nástroje využít během přípravy, jaké aplikace vzít s sebou a jak skrze ně se svými žáky co nejlépe komunikovat, to všechno jsou otázky, o které tu běží.
Technologie hrají roli už v samotné fázi organizace. Ta je totiž nerozlučně spjata s informovaností, a to jak samotných žáků, tak jejich rodičů. Řeším to společným dokumentem, kde žáci i rodiče najdou na jednom místě všechny důležité informace o výletu, jeho detailní program s popisem cesty, a nezbytnými pokyny, včetně povinné výbavy, kterou mají mít žáci s sebou. Ta zahrnuje i výbavu technologickou. Odkaz na dokument zasílám rodičům e-mailem a průběžně do něj doplňuji další informace nebo upravuji ty stávající.
Technologická výbava žáků zahrnuje následující položky:
Ilustrativní ukázka aplikace Family Locator (zdroj: Family Locator) |
Posledně jmenovaná aplikace přitom tvoří základ povinné technologické výbavy mých žáků. Aplikace Family Locator umožňuje vidět aktuální polohu všech členů přihlášených do vytvořené skupiny včetně historie jejich pohybů. V den výletu žáky pozvu do této skupiny a ti mají povinnost v ní zůstat po celou dobu výletu s povoleným neustálým přístupem k polohovým službám, abych měl přehled, kde se zrovna nacházejí. Důvody jsou ryze bezpečnostní. V případě, že by se ztratili a já se jim nedovolal, mohu takto zjistit, kde se právě nacházejí nebo naposledy nacházeli. Aplikace ale může pomoci žákům najít se navzájem, pokud se například dvě skupinky oddělily a nevědí, kde přesně jsou. Já sám aplikaci nikdy k jiným účelům než výše popsaným nepoužívám. Když mají žáci rozchod, nesleduji, kam jdou nebo jak dlouho tam jsou. Je to otázka důvěry.
Na konci výletu je ze skupiny ručně vyřadím, aby v ní nikdo nezůstal, a použiji ji opět při příští společné akci.
Našim hlavním třídním online komunikačním kanálem je Messenger skupina. Tam před výletem pošlu žákům odkaz na sdílený dokument se všemi informacemi a poté již jen připomínám důležité věci z něj, případně upozorňuji na změny či jeho doplnění.
A jakou technologickou výbavu používáte pro třídní výlet vy? Napište nám do komentáře pod článkem.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Třídní učitel 2.0.
Ostatní články seriálu: