Spomocník Základní vzdělávání Třídní učitel 2.0 (8. akce Virtuálního Digicentra)
Odborný článek

Třídní učitel 2.0 (8. akce Virtuálního Digicentra)

4. 3. 2020 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Jaroslav Mašek
Tento článek je součastí seriálu: Akce Virtuálního Digicentra

Anotace

Představení 8. akce Virtuálního Digicentra.
 

Před pár dny tomu byl přesně rok, co jsem začal na Spomocníkovi psát seriál o třídním učiteli 2.0. V 7 dílech jsem vám představil technologie, které sám jako třídní učitel používám a které mi dávají smysl. Nyní je na čase dát prostor vám, třídním učitelům a učitelkám, abyste se o technologie, které v rámci svého třídnictví používáte, mohli podělit s ostatními.

Třídní učitel 2.0 není jen o technologiích

A nejde jen o technologie. Myslím, že třídní učitelé by měli dostat prostor ke sdílení i dalších věcí, např. technik či přístupů, které ve svých třídách aplikují. Ne vždy zde musí hrát roli technologie či platforma.

Třídní učitel 2.0 na Virtuálním Digicentru

A kde jinde takový prostor učitelům poskytnout než právě na Virtuálním Digicentru, kde již běží také další akce. Stačí se jen přihlásit, případně si ještě předtím vytvořit účet, pokud jej nemáte, a začít publikovat podle tohoto návodu.

Co vše sdílet

Nabízí se otázka, co všechno by třídní učitelé mohli mezi sebou sdílet v souvislosti s technologiemi. Nabízím několik oblastí, které vycházejí z témat, o kterých jsem psal ve svém seriálu:

  • třídní web 
  • třídní intranet
  • online komunikace se žáky a jejich rodiči
  • sdílení fotografií a videí ve třídě
  • organizace třídních akcí
  • technologie na třídních akcích a výletech
  • využití školního řešení G Suite či Office 365 se svou třídou

Sdílením používaných technologií a přístupů to nekončí

Vytvořený prostor by třídním učitelům mohl nabídnout víc než jen sdílení používaných technologií či přístupů. Např. je propojit a nabídnout jim společné aktivity. Právě jednu takovou v tuto chvíli připravujeme. Iniciovat tyto společné aktivity třídních učitelů a jejich žáků však zde mohou samotní učitelé. Jak to udělat je popsáno na úvodní stránce akce.

Od Třídního učitele 1.0 k Třídnímu učiteli 2.0

Když jsem jako třídní učitel začínal, sbíral jsem zkušenosti od mých kolegů ve škole. My všichni jsme byli a stále jsme Třídními učiteli 1.0. Předáváme si třídnické zkušenosti mezi sebou, ale už nevíme, jak to řeší jiní třídní učitelé. Třídní učitel 2.0 není v tomto kontextu ten, který používá technologie nebo je součástí skupiny pro třídní učitele na sociálních sítích, ale ten, který nejen dokáže pomoci jiným třídním učitelům, ale který dokáže přijít s aktivitami, které je dokážou propojit a zapojit. A to je hlavním cílem akce Třídní učitel 2.0 na Virtuálním Digicentru.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.