Před pár dny tomu byl přesně rok, co jsem začal na Spomocníkovi psát seriál o třídním učiteli 2.0. V 7 dílech jsem vám představil technologie, které sám jako třídní učitel používám a které mi dávají smysl. Nyní je na čase dát prostor vám, třídním učitelům a učitelkám, abyste se o technologie, které v rámci svého třídnictví používáte, mohli podělit s ostatními.
A nejde jen o technologie. Myslím, že třídní učitelé by měli dostat prostor ke sdílení i dalších věcí, např. technik či přístupů, které ve svých třídách aplikují. Ne vždy zde musí hrát roli technologie či platforma.
A kde jinde takový prostor učitelům poskytnout než právě na Virtuálním Digicentru, kde již běží také další akce. Stačí se jen přihlásit, případně si ještě předtím vytvořit účet, pokud jej nemáte, a začít publikovat podle tohoto návodu.
Nabízí se otázka, co všechno by třídní učitelé mohli mezi sebou sdílet v souvislosti s technologiemi. Nabízím několik oblastí, které vycházejí z témat, o kterých jsem psal ve svém seriálu:
Vytvořený prostor by třídním učitelům mohl nabídnout víc než jen sdílení používaných technologií či přístupů. Např. je propojit a nabídnout jim společné aktivity. Právě jednu takovou v tuto chvíli připravujeme. Iniciovat tyto společné aktivity třídních učitelů a jejich žáků však zde mohou samotní učitelé. Jak to udělat je popsáno na úvodní stránce akce.
Když jsem jako třídní učitel začínal, sbíral jsem zkušenosti od mých kolegů ve škole. My všichni jsme byli a stále jsme Třídními učiteli 1.0. Předáváme si třídnické zkušenosti mezi sebou, ale už nevíme, jak to řeší jiní třídní učitelé. Třídní učitel 2.0 není v tomto kontextu ten, který používá technologie nebo je součástí skupiny pro třídní učitele na sociálních sítích, ale ten, který nejen dokáže pomoci jiným třídním učitelům, ale který dokáže přijít s aktivitami, které je dokážou propojit a zapojit. A to je hlavním cílem akce Třídní učitel 2.0 na Virtuálním Digicentru.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Akce Virtuálního Digicentra.
Ostatní články seriálu: