Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Třídní učitel 2.0 (8. akce Virtuálního Digicentra)
Odborný článek

Třídní učitel 2.0 (8. akce Virtuálního Digicentra)

4. 3. 2020 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Jaroslav Mašek
Tento článek je součastí seriálu: Akce Virtuálního Digicentra

Anotace

Představení 8. akce Virtuálního Digicentra.
 

Před pár dny tomu byl přesně rok, co jsem začal na Spomocníkovi psát seriál o třídním učiteli 2.0. V 7 dílech jsem vám představil technologie, které sám jako třídní učitel používám a které mi dávají smysl. Nyní je na čase dát prostor vám, třídním učitelům a učitelkám, abyste se o technologie, které v rámci svého třídnictví používáte, mohli podělit s ostatními.

Třídní učitel 2.0 není jen o technologiích

A nejde jen o technologie. Myslím, že třídní učitelé by měli dostat prostor ke sdílení i dalších věcí, např. technik či přístupů, které ve svých třídách aplikují. Ne vždy zde musí hrát roli technologie či platforma.

Třídní učitel 2.0 na Virtuálním Digicentru

A kde jinde takový prostor učitelům poskytnout než právě na Virtuálním Digicentru, kde již běží také další akce. Stačí se jen přihlásit, případně si ještě předtím vytvořit účet, pokud jej nemáte, a začít publikovat podle tohoto návodu.

Co vše sdílet

Nabízí se otázka, co všechno by třídní učitelé mohli mezi sebou sdílet v souvislosti s technologiemi. Nabízím několik oblastí, které vycházejí z témat, o kterých jsem psal ve svém seriálu:

  • třídní web 
  • třídní intranet
  • online komunikace se žáky a jejich rodiči
  • sdílení fotografií a videí ve třídě
  • organizace třídních akcí
  • technologie na třídních akcích a výletech
  • využití školního řešení G Suite či Office 365 se svou třídou

Sdílením používaných technologií a přístupů to nekončí

Vytvořený prostor by třídním učitelům mohl nabídnout víc než jen sdílení používaných technologií či přístupů. Např. je propojit a nabídnout jim společné aktivity. Právě jednu takovou v tuto chvíli připravujeme. Iniciovat tyto společné aktivity třídních učitelů a jejich žáků však zde mohou samotní učitelé. Jak to udělat je popsáno na úvodní stránce akce.

Od Třídního učitele 1.0 k Třídnímu učiteli 2.0

Když jsem jako třídní učitel začínal, sbíral jsem zkušenosti od mých kolegů ve škole. My všichni jsme byli a stále jsme Třídními učiteli 1.0. Předáváme si třídnické zkušenosti mezi sebou, ale už nevíme, jak to řeší jiní třídní učitelé. Třídní učitel 2.0 není v tomto kontextu ten, který používá technologie nebo je součástí skupiny pro třídní učitele na sociálních sítích, ale ten, který nejen dokáže pomoci jiným třídním učitelům, ale který dokáže přijít s aktivitami, které je dokážou propojit a zapojit. A to je hlavním cílem akce Třídní učitel 2.0 na Virtuálním Digicentru.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.