Anotace | Příspěvek se zabývá využitím gamebooku jako nového prostředku pro procvičování programování a algoritmizace. Jedná se o návrh projektu, ve kterém je možné v hodinách informatiky kombinovat učivo z více předmětů, především humanitních, čímž by mohlo být docíleno zvýšení atraktivity informatiky a jejího provázání s jinými tematickými celky rozvíjejícími obecné kompetence žáků. | Poslední komentář |
Díky za osvětu, Petře. Otevírá se tak velmi ožehavá otázka rozvoje čtenářské gramotnosti v rámci jiných předmětů. Žáci zvyklí číst stále méně, o to s větší nepozorností a nechutí, by tímto přístupem á la Trampoty kuchaře Svatopluka mohli být ke čtení zase přitaženi a nemuselo by jít výhradně o Harryho Pottera nebo Upíry na X způsobů. Využití takového gamebooku nevidím ale v jeho pouhém použití v hodině – aktivita typu žáci čtou knihu. Naznačujete využití spíše žáky středních škol. Tam by mohli ti zdatnější připravovat podobné "gamestorries" pro své spolužáky. Tam už je smysl celkem jasný. Vyvaroval bych se pojmu kooperace předmětů, ale v rámci mezipředmětových, ba dokonce interdisciplinárních nebo transdisciplinárních vztahů by dokonce mohl vzniknout i školní projekt s gamebookem jako produktem práce žáků.
Těším se na Váš další text. S trochou úsilí by mohlo jít o konkrétní návrh (scénář) takového příběhu se zajímavým, přesto vzdělávacím obsahem :) |
---|