Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "strojové učení"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Dezinformace na Facebooku se nedají zastavit

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o aktuálním vývoji situace ve věci blokování nevhodného obsahu na Facebooku na základě zjištění vyplývajících z rozhovorů redaktorky MIT Technology Review Karen Hao s šéfem skupiny strojového učení FB Joaquininem Quiñonero Candelou.
Autor Bořivoj Brdička

Ofqual vyhlašuje soutěž na ověřování testů umělou inteligencí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o postupu anglického úřadu garantujícího kvalitu státních zkoušek (včetně maturity), který se rozhodl zkoumat možnost nasazení umělé inteligence do hodnocení a vypisuje v té souvislosti soutěž na nejlepší řešení.
Autor Bořivoj Brdička

Gartner: 10 důvodů, proč technologie mění to, co znamená být člověkem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zajímavá zpráva známé poradenské agentury Gartner popisující budoucnost lidstva v souvislosti s technologiemi, která má určitý dopad na školství.
Autor Bořivoj Brdička

Strojové učení pro nejmenší

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o novém rozšíření pro Scratch, které učí děti vytvářet aplikace disponující umělou inteligencí včetně strojového učení.
Autor Bc. Radim Doležel

Kam se přesunuje naše inteligence?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výsledcích práce profesorky University College London, Institute of Education Rose Luckin, která se věnuje využití umělé inteligence ve vzdělávání a popisuje přicházející revoluci ve využití technologií. Vyzývá učitele, vývojáře a výzkumníky ke spolupráci.
Autor Bořivoj Brdička

Sledovat či nesledovat žáky online?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad tím, jak nasměrovat – či spíše nenasměrovat – výchovu směrem k digitálním kompetencím žáků v souvislosti s kontrolou toho, co se svými přístroji (a nejen s nimi) dělají.
Autor Bořivoj Brdička

Jak může umělá inteligence učitelům pomoci

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výsledcích výzkumu Seana Kellyho z University of Pittsburgh, který vyvinul nástroj automaticky hodnotící kvalitu výuky na základě zvukového záznamu prostřednictvím analýzy tzv. „autentických“ otázek.
Autor Bořivoj Brdička

Když velký bratr dostane velká data

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o tom, jakého pokroku dosahuje plošná aplikace umělé inteligence a hlubokého učení na velkých datech za účelem kontroly lidí (stabilizace společnosti) v Číně, to vše v souvislosti se školstvím.
Autor Bořivoj Brdička

Boti v roli výukových asistentů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje současné možnosti aplikace umělé inteligence se schopností hlubokého učení v roli výukových asistentů učitelů i studentů.
Autor Bořivoj Brdička

Co dokáží stroje schopné hlubokého učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Komplexní informace o stavu vývoje technologií umělé inteligence disponujících schopností tzv. "hlubokého učení". Mají celou řadu souvislostí se vzděláváním lidí.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 10