Anotace | Příspěvek na základě materiálů americké poradenské agentury Education Elements vysvětluje, jak je důležité při zavádění technologiemi podporované personalizace věnovat pozornost zajištění nejen rovného, ale též spravedlivého vzdělávacího prostředí. | Poslední komentář | Skutečnost, že znevýhodnění žáci nevystačí s rovným přístupem ke vzdělání bývá v sociologii označována jako Matoušův efekt, který je založen na podobenství Matoušova evangelia: "Kdo má, tomu bude dáno a bude mít ještě víc; ale kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má." (Mt 13,12) "hledíce nevidí a slyšíce neslyší ani nechápou“ (Mt 13,13)
V našem případě pak mluvíme o digitálním Matoušově efektu, v jehož důsledku ti, kteří mají (potřebné schopnosti), jsou schopni přístroje používat ke svému zdokonalování, a naopak. |
---|