Standard I
|
Práce s informacemi, hodnocení, zpracování, aplikace
|
Cíl
|
schopnost kvalitně a efektivně zjišťovat, zpracovávat a hodnotit informace
|
Indikátory
|
popsat, najít, získat a rozlišit různorodé elektronické zdroje informací; kriticky je zhodnotit a stanovit možnost využití; informace roztřídit a uložit s možností pozdějšího efektivního nalezení
|
Úkol
|
kandidát naformuluje výzkumnou otázku, vyhledá informace a vypracuje elektronický dokument (např. Web nebo PPT prezentaci) za účelem prezentace výsledků
|
Standard II
|
Komunikace
|
Cíl
|
schopnost efektivně využívat technické komunikační prostředky k předávání informací v různých formátech
|
Indikátory
|
používat komunikační prostředky ke spolupráci s přáteli, rodiči, kolegy, učiteli či experty svého oboru; v závislosti na formátu a komunikačním záměru umět vybrat a použít vhodný technický nástroj pro tvorbu, publikování či přenos informace
|
Úkol
|
kandidát vytvoří on-line produkt integrující více různých digitálních formátů za účelem sdělení informace na téma podle vlastního výběru; zvolené technické prostředky musí odpovídat druhu sdělení a cílové skupině příjemců
|
Standard III
|
Zákonné, sociální a etické souvislosti
|
Cíl
|
porozumění zákonným, sociálním a etickým principům využití technologií ve vzdělávání
|
Indikátory
|
porozumět etickým a právním principům souvisejícím s využíváním technologií ve vzdělávání a schopnost analyzovat je; zavedení třídních pravidel na respektování autorských práv, slušného chování, soukromí a bezpečnosti práce online
|
Úkol
|
|
Standard IV
|
Zpracování výukových výsledků a administrativních dat
|
Cíl
|
využití technologií k analýze problémů a nalezení na datech založených řešení zlepšujících výuku a chod školy
|
Indikátory
|
zkoumat a analyzovat data vztahující se k výukovým výsledkům a úspěšnosti školy; aplikovat zjištění při stanovování vzdělávacích plánů; informovat o výsledcích a řešeních rodiče a veřejnost
|
Úkol
|
kandidát na základě získaných dat vytvoří tabulku s grafy přehledně zobrazujícími individuální, skupinové i celkové výukové výsledky; na základě těchto výstupů učiní kvalifikovaná rozhodnutí ve věci dalšího nasměrování výuky
|
Standard V
|
Integrace technologií do vzdělávacího procesu
|
Cíl
|
vytvářet, implementovat a hodnotit aktivity využívající technologie v souladu se vzdělávacím plánem a podporují porozumění, bádání, řešení problémů, komunikaci či spolupráci
|
Indikátory
|
na základě studia nejnovějších výzkumů zabývajících se praktickým uplatněním vzdělávacích technologií, zjištěných potřeb žáků a hodnocení vhodnosti dostupných výukových elektronických materiálů nalézt nejlepší způsob využití technologií ve vlastní výuce; umět diferencovat způsob využití technologií podle obsahu, cílů a schopností jednotlivých žáků; vhodným způsobem využívat technologie k měření dosažených výukových výsledků žáků; spravovat na technologiích založené online prostředí na podporu výuky
|
Úkol
|
kandidát připraví, zrealizuje, a vyhodnotí lekci využívající technologie; průběh zaznamená na video, zveřejní ho a na připomínky bude reagovat
|
Standard VI
|
Podpora specifických potřeb žáků
|
Cíl
|
schopnost porozumět problematice rovného přístupu ke vzdělání v podmínkách individuálních rozdílů mezi žáky v souvislosti s využitím vzdělávacích technologií; umět zvolit vhodný postup u žáků se specifickými poruchami učení či handicapem
|
Indikátory
|
najít, analyzovat a použít zdroje výukových materiálů podporující individuální výukové potřeby žáků; aplikovat specializované postupy včetně zvláštních podpůrných technických prostředků u žáků různého původu, vlastností, specifických potřeb či poruch
|
Úkol
|
kandidát vytvoří plán implementace individuálního přístupu k žákům nasazením specializovaných technických prostředků založený na metodice S – Student, E – Environments (prostředí), T – Tasks (úkoly), T – Tools (prostředky), jež je na portálu MTTS Online blíže rozpracována; výsledky práce prezentuje kandidát ústně, elektronicky nebo ve formě videa
|
Standard VII
|
Profesionální růst
|
Cíl
|
osvojení pracovních postupů, které zahrnují stálé sebe-vzdělávání a soustavný profesionální růst v oblasti využití technologií
|
Indikátory
|
vytvořit plán profesionálního růstu obsahující odkazy na vhodné studijní materiály popisující využití technologií v celoživotním vzdělávání a jejich integraci do výuky; průběžně zdokonalovat vlastní výukové postupy na základě hodnocení výsledků žáků; ovládat místní i státní doporučení pro práci s výukovými technologiemi a používat je ke zdokonalení své práce
|
Úkol
|
kandidát vytvoří osobní plán profesionálního růstu v oblasti využití vzdělávacích technologií obsahující rozbor vlastních kladů a záporů, identifikaci cílů, postupů k jejich dosažení (včetně předpokládaných studijních materiálů) a způsobu ověření jejich splnění
|
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025