Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Prestižní výzkum má odhalit význam vzdělávacích...

Prestižní výzkum má odhalit význam vzdělávacích technologií

Informativní příspěvek
Vedoucí představitelé Austrálie, USA a Velké Británie se na nedávné konferenci IT Global Summit 2006 dohodli na realizaci společného výzkumu, který má ověřovat nové metody zkoumání vlivu technologií na výuku.

Na nedávné vrcholné konferenci „IT Global Summit 2006", jež se konala v australském Sydney a na níž se sešli přední světoví odborníci na využití informačních technologií ve vzdělávání, bylo dohodnuto realizovat nový výzkumný projekt, který by měl přispět k bližšímu poznání vlivu technologií na výukový proces. Zúčastní se ho špičkové výzkumné organizace z Austrálie, USA a Velké Británie. Přehled všech partnerů s odkazy je k dispozici zde.

Výzkum má ověřovat nové metody zkoumání vlivu technologií na výuku v zúčastněných zemích. V každé bude vypracována strukturovaná případová studie popisující použití vzdělávacích technologií v jedné škole nebo školském obvodu. Úkolem těchto studií bude postihnout jak procesy viditelné tak i ty, které se dějí v pozadí a nejsou na první pohled zřejmé.

Takto zaměřený výzkum je v mezinárodním měřítku realizován poprvé. Měl by nejen popsat, co se v té které zemi děje, ale též posunout využití vzdělávacích technologií na vyšší úroveň. Užitek by z něj měli mít především vedoucí představitelé resortu školství, kterým umožní provádět mnohem lépe informovaná rozhodnutí o vhodném nasměrování existujících finančních prostředků.

„Přestože dosavadní investice do vzdělávacích technologií byly nemalé, stále potřebujeme lépe porozumět jejich úloze ve výchovném procesu," říká jeden z partnerů Gerry White, zástupce education.au. „Existuje značný nesoulad mezi tím, jak hodnotíme výukové výsledky dnes a tím, jak by hodnoceny být měly, mají-li odpovídat budoucím potřebám společnosti."

Vanessa Pittard, ředitelka evaluačního oddělení britské vládní agentury BECTA, která je též do projektu zapojena, k tomu dodává: „Využití vzdělávacích technologií přináší celou řadu výhod. Dosud jsme však beze zbytku nepoznali princip jejich působení. Výzkum v této oblasti neprobíhá natolik systematicky, jak by měl. V situaci, kdy se technologie stávají všudypřítomné, je projekt jako tento velmi potřebný."

 

zdroj: Jennifer Cummings -  Education Leaders from Across the Globe Join to Launch Research Project Aimed at Measuring the Value of Educational Technologies in Schools, CoSN.org, 19 October 2006

 

Detailní informace o článku naleznete ZDE.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek

Licence článku:
Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.