Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Prestižní výzkum má odhalit význam vzdělávacích...

Ikona informativni

Prestižní výzkum má odhalit význam vzdělávacích technologií

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Vedoucí představitelé Austrálie, USA a Velké Británie se na nedávné konferenci IT Global Summit 2006 dohodli na realizaci společného výzkumu, který má ověřovat nové metody zkoumání vlivu technologií na výuku.
Klíčová slova: USA, výzkum, Austrálie, vzdělávací technologie, UK

Text článku:

Na nedávné vrcholné konferenci „IT Global Summit 2006", jež se konala v australském Sydney a na níž se sešli přední světoví odborníci na využití informačních technologií ve vzdělávání, bylo dohodnuto realizovat nový výzkumný projekt, který by měl přispět k bližšímu poznání vlivu technologií na výukový proces. Zúčastní se ho špičkové výzkumné organizace z Austrálie, USA a Velké Británie. Přehled všech partnerů s odkazy je k dispozici zde.

Výzkum má ověřovat nové metody zkoumání vlivu technologií na výuku v zúčastněných zemích. V každé bude vypracována strukturovaná případová studie popisující použití vzdělávacích technologií v jedné škole nebo školském obvodu. Úkolem těchto studií bude postihnout jak procesy viditelné tak i ty, které se dějí v pozadí a nejsou na první pohled zřejmé.

Takto zaměřený výzkum je v mezinárodním měřítku realizován poprvé. Měl by nejen popsat, co se v té které zemi děje, ale též posunout využití vzdělávacích technologií na vyšší úroveň. Užitek by z něj měli mít především vedoucí představitelé resortu školství, kterým umožní provádět mnohem lépe informovaná rozhodnutí o vhodném nasměrování existujících finančních prostředků.

„Přestože dosavadní investice do vzdělávacích technologií byly nemalé, stále potřebujeme lépe porozumět jejich úloze ve výchovném procesu," říká jeden z partnerů Gerry White, zástupce education.au. „Existuje značný nesoulad mezi tím, jak hodnotíme výukové výsledky dnes a tím, jak by hodnoceny být měly, mají-li odpovídat budoucím potřebám společnosti."

Vanessa Pittard, ředitelka evaluačního oddělení britské vládní agentury BECTA, která je též do projektu zapojena, k tomu dodává: „Využití vzdělávacích technologií přináší celou řadu výhod. Dosud jsme však beze zbytku nepoznali princip jejich působení. Výzkum v této oblasti neprobíhá natolik systematicky, jak by měl. V situaci, kdy se technologie stávají všudypřítomné, je projekt jako tento velmi potřebný."

 

zdroj: Jennifer Cummings -  Education Leaders from Across the Globe Join to Launch Research Project Aimed at Measuring the Value of Educational Technologies in Schools, CoSN.org, 19 October 2006

 

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 30. 10. 2006
Zobrazeno: 972krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Prestižní výzkum má odhalit význam vzdělávacích technologií. Metodický portál: Články [online]. 30. 10. 2006, [cit. 2017-10-20]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12077/PRESTIZNI-VYZKUM-MA-ODHALIT-VYZNAM-VZDELAVACICH-TECHNOLOGII.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.