Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Prestižní výzkum má odhalit význam vzdělávacích technologií
Odborný článek

Prestižní výzkum má odhalit význam vzdělávacích technologií

30. 10. 2006 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Bořivoj Brdička

Anotace

Vedoucí představitelé Austrálie, USA a Velké Británie se na nedávné konferenci IT Global Summit 2006 dohodli na realizaci společného výzkumu, který má ověřovat nové metody zkoumání vlivu technologií na výuku.

Na nedávné vrcholné konferenci „IT Global Summit 2006", jež se konala v australském Sydney a na níž se sešli přední světoví odborníci na využití informačních technologií ve vzdělávání, bylo dohodnuto realizovat nový výzkumný projekt, který by měl přispět k bližšímu poznání vlivu technologií na výukový proces. Zúčastní se ho špičkové výzkumné organizace z Austrálie, USA a Velké Británie. Přehled všech partnerů s odkazy je k dispozici zde.

Výzkum má ověřovat nové metody zkoumání vlivu technologií na výuku v zúčastněných zemích. V každé bude vypracována strukturovaná případová studie popisující použití vzdělávacích technologií v jedné škole nebo školském obvodu. Úkolem těchto studií bude postihnout jak procesy viditelné tak i ty, které se dějí v pozadí a nejsou na první pohled zřejmé.

Takto zaměřený výzkum je v mezinárodním měřítku realizován poprvé. Měl by nejen popsat, co se v té které zemi děje, ale též posunout využití vzdělávacích technologií na vyšší úroveň. Užitek by z něj měli mít především vedoucí představitelé resortu školství, kterým umožní provádět mnohem lépe informovaná rozhodnutí o vhodném nasměrování existujících finančních prostředků.

„Přestože dosavadní investice do vzdělávacích technologií byly nemalé, stále potřebujeme lépe porozumět jejich úloze ve výchovném procesu," říká jeden z partnerů Gerry White, zástupce education.au. „Existuje značný nesoulad mezi tím, jak hodnotíme výukové výsledky dnes a tím, jak by hodnoceny být měly, mají-li odpovídat budoucím potřebám společnosti."

Vanessa Pittard, ředitelka evaluačního oddělení britské vládní agentury BECTA, která je též do projektu zapojena, k tomu dodává: „Využití vzdělávacích technologií přináší celou řadu výhod. Dosud jsme však beze zbytku nepoznali princip jejich působení. Výzkum v této oblasti neprobíhá natolik systematicky, jak by měl. V situaci, kdy se technologie stávají všudypřítomné, je projekt jako tento velmi potřebný."

 

zdroj: Jennifer Cummings -  Education Leaders from Across the Globe Join to Launch Research Project Aimed at Measuring the Value of Educational Technologies in Schools, CoSN.org, 19 October 2006

 

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.