Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Studie porovnávající prezenční a distanční...

Ikona informativni

Studie porovnávající prezenční a distanční formy studia

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Článek popisuje výsledky vědeckého experimentu Concordia University v kanadském Montrealu, který srovnával výuku tradiční a výuku online s využitím aplikace LBD eClassroom.
Klíčová slova: distanční, Kanada, výzkum, pedagogika, prezenční, LBD eClassroom

Na Concordia University v kanadském Montrealu byl proveden vědecký experiment, při němž byla obsahově stejná lekce se stejným lektorem i asistenty během třiceti minut vyučována v jedné skupině klasicky prezenčně (neboli tváří v tvář) a v druhé skupině online s využitím Webové aplikace LBD eClassroom. V obou případech bylo veškeré dění během výuky zaznamenáváno a později analyzováno.

Přestože výsledná studie uznává, že každá ze zkoumaných metod je vhodnější pro určitý typ výuky, dává zřetelně přednost formám distančním. Hlavním důvodem, proč tomu tak je, je skutečnost, že se během práce online vytvořila mnohem lépe spolupracující komunita, v níž měl každý student prostor k vyjádření. Komunikační technologie vlastně díky nástrojům dovolujícím během výkladu i cvičení paralelní diskuzi všech zúčastněných zaznamenávanou za účelem možného pozdějšího studia určitým způsobem umocňují čas věnovaný výuce. V porovnání s tím klasická na učitele orientovaná prezenční lekce dovoluje diskutovat maximálně jednomu studentovi najednou.

Logickým důsledkem těchto zjištění je konstatování, že online prováděná výuka vyžaduje odlišný přístup učitele předpokládající mnohem větší samostatnost studentů. V našem českém prostředí by se chtělo dodat: A co, ukáže-li se, že studenti nemají o výuku zájem?



zdroj: Lobel, M.& Neubauer M.& Swedburg R. Selected Topics from A Matched Study between a Face-to-face Section and a Real-Time Online Section of a University Course, International Review of Research in Open and Distance Learning, July 2005), ISSN: 1492-3831

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 02. 08. 2005
Zobrazeno: 1740krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Studie porovnávající prezenční a distanční formy studia. Metodický portál: Články [online]. 02. 08. 2005, [cit. 2019-12-12]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12189/STUDIE-POROVNAVAJICI-PREZENCNI-A-DISTANCNI-FORMY-STUDIA.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.