Není to tak dávno, kdy jsem se při zpracování diplomové práce tématicky se zabývající "návrhem systému určeného k analýze získaných znalostí u žáků druhého stupně základních škol" zaobíral myšlenkou popsat možnosti testování v rámci systému na podporu presenční a distanční výuky Moodle. Spouštěcím mechanismem se nakonec stal kolega, vyučující na střední škole, který se rozhodl začít využívat tento systém v rámci vlastního profesního rozvoje a začleňování informačních a komunikačních technologií do života školy. Byl jsem požádán o přátelskou formu mentoringu. Problematickou partií Moodlu se stal modul Testování.
Při vkládání některých typů úloh není možno mluvit o intuici, transparentnosti či jednoduchosti použití. Nastavení parametrů jednotlivých typů úloh sice kolega pochopil, měl však obavy, že bude-li se k tvorbě testů vracet v budoucnu, budou jeho nabyté znalosti a dovednosti týkající se testování v Moodle potřebovat oprášit. Rozhodl jsem se proto vytvořit jakýsi manuál popisující možnosti zařazení softwarového balíku Moodle do systémů zabývajících se ověřováním a analýzou získaných znalostí a dovedností v jednotlivých stádiích edukačního procesu, který by shrnoval možnosti testování systému Moodle verze 2.4. Dokument může být použit jako podpora ke školení nebo při samostudiu. Závěr je věnován výhodám a nevýhodám tohoto řešení a zamyšlením se nad použitelností v praxi.
Snad se bude hodit i vám.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.