
Trochu jiná zkouška

![]() | Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz. |
Anotace: | Informace o inovativním pojetí přípravy učitelů v režii odborné asistentky španělské University of Murcia Lindy Castañeda, které je založeno na vlastní tvorbě videí studenty. |
---|---|
Klíčová slova: | Linda Castañeda, University of Murcia, video, zkouška, konektivismus, osobní vzdělávací prostředí, diverzita |
Linda Castañeda je inspirativní asistentkou vzdělávacích technologií na španělské University of Murcia, kde dělá vědu a učí budoucí pedagogy v kurzech „Výukové zdroje a ICT“ a „Organizace školy a diverzita vzdělávání“. Pozoruhodné jsou již samotné názvy jejích předmětů, ještě mnohem zajímavější je výukové pojetí, které Linda zavádí. Informuje o něm ve svém blogu – „A different exam… #od1819“ [1] (#od1819 je hashtag, pod nímž lze téma vyhledat na soc. sítích – hlavně na YouTube).
Součástí povinných výstupů v angličtině vedených kurzů (pro mezinárodní skupinu studentů) bylo v letním semestru 2019 vypracování videa na téma „Organizace školy“. Zadání obsahuje kritéria hodnocení a otázky, na něž bylo třeba odpovědět (zkráceno):
- Jak kulturní diverzita žáků ovlivňuje organizaci školy?
- Které faktory podle vašeho názoru komplikují to, aby ve škole existovala funkční na vzdělávání orientovaná komunita?
- Jaká opatření byste v roli ředitele zavedli (alespoň 5 bodů) na podporu skupinové práce?
- Popište strukturu řízení jedné skutečné školy z vaší země.
Nám v tomto okamžiku ani tak nejde o obsah prací, jako o metodiku výuky a ověřování výsledků. Pravda je však taková, že Linda byla s prací svých studentů velmi spokojená. Myslím, že má proč. Podívejte se na několik typických příkladů, které navíc reprezentují různé techniky zpracování videa.
Kreslené vyprávění příběhu:
ORGANIZATION EXAM #OD1819 (Romero Salvador)
Vizualizace myšlenkových postupů pomocí nástrojů Webu 2.0:
School Organization final exam #OD1819 (Alicia Cascales)
Ruční vizualizace myšlenkových postupů:
SCHOOL ORGANIZATION EXAM #OD1819 Laura Olivares Panalés
Dokumentární filmové vyprávění příběhu:
VIDEO-EXAM ORGANIZATION (María Romero Cañizares)
Řekl bych, že nám Linda ukazuje, jak by příprava učitelů měla vypadat. Snad bude pro někoho příkladem hodným následování. Najde se u nás někdo, kdo se může pochlubit podobně koncipovanou výukou?
Jen pro úplnost. Linda Castañeda se na vědecké úrovni zabývá konektivismem a jeho aplikací ve výuce. Měla zvanou přednášku na téma „Osobní vzdělávací prostředí v digitálním věku“ na letošní konferenci EDMedia pořádané AACE [2]. Více v jejím akademickém kurikulu.
Citace: |
| ||
---|---|---|---|
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. | ||
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. |
Zobrazeno: 794krát



zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo
