Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nezdařená disrupce podle Reicha |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
30. 11. 2020 |
896 |
Anotace | Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií. | Poslední komentář | |
---|
|
Postdigitální přístup ke vzdělávacím technologiím |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
02. 11. 2020 |
863 |
Anotace | Zamyšlení nad významem podobenství, v němž je pedagogika koněm a technologie vozem, nad nímž v současné době vedou odborníci polemiku. | Poslední komentář | |
---|
|
Trochu jiná zkouška |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
11. 11. 2019 |
1546 |
Anotace | Informace o inovativním pojetí přípravy učitelů v režii odborné asistentky španělské University of Murcia Lindy Castañeda, které je založeno na vlastní tvorbě videí studenty. | Poslední komentář | |
---|
|
Démonologie podle Marka Pesceho |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
25. 03. 2019 |
2005 |
Anotace | Zpráva o setkání dvou vrcholných odborníků v oboru vzdělávacích technologií – Douglase Rushkoffa a Marka Pesceho, kteří se v rámci kampaně Rushkoffovy knihy Team Human sešli v New Yorku, aby realizovali veřejné vystoupení doplněné nahráváním podcastu. | Poslední komentář | |
---|
|
Personalizované či personální vzdělávání |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
05. 10. 2017 |
2973 |
|
Digitální pedagogika a distribuované poznávání |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
19. 06. 2017 |
4398 |
Anotace | Článek shrnuje současný vliv digitálních technologií na vývoj pedagogiky a s odkazem na práci Dennise Frezza vysvětluje pojem „distribuované poznávání“. | Poslední komentář | Ad Bořivoj Brdička: S tím se dá souhlasit. |
---|
|
Různost je obtížná |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
06. 03. 2017 |
3643 |
Anotace | Zpráva o závěrech anglické výzkumnice Jenny Mackness, která analyzovala důvody, proč stále více zjišťujeme, že snadné spojení lidí k zjednodušení vzájemného pochopení nevede. | Poslední komentář | |
---|
|
Dovednosti propojeného světa |
 | Andrea Rozkydalová |
|
|
|
| |
|
24. 03. 2016 |
3216 |
Anotace | Ve 21. století dochází ke změně ve způsobech získávání informací a komunikace. Stále větší roli hraje internet, to klade nároky na změny v uvažování. Osobní přístup je stejně důležitý jako práce na dálku. Využití moderních technologií na nás klade nové nároky. | Poslední komentář | |
---|
|
Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
11 komentářů |
29. 02. 2016 |
9816 |
Anotace | Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí. | Poslední komentář | S ohledem na komentáře č. 9 a 10 byl upraven text článku (označeno hvězdičkou). Děkujeme za upozornění. |
---|
|
Stanou se nám Finové nedostižným vzorem? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
03. 12. 2015 |
6638 |
Anotace | Druhá část popisu stávajících změn ve finském školství se věnuje aktuální reformě, která příkladným způsobem do výukového procesu implementuje digitalizaci. | Poslední komentář | Narazil jsem na americký výzkum, který trochu poodhaluje důvody vedoucí k preferování psaní na klávesnici. Američané při přechodu na počítačové rozhodné plošné testování zjišťují, že se rozdíly mezi žáky zvětšují. Při zkoumání příčin dospěli k závěru, že problém způsobuje rozdílná schopnost pracovat na počítači. Výsledky těch, kteří nemají dost příležitostí s počítačem pracovat, se zhoršují. Tento hendikep je třeba vyrovnávat. http://hechingerreport.org/online-writing-tests-widen-achievement-gap/ |
---|
|