Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Jak učit online (9. akce Virtuálního Dig...

Ikona informativni

Jak učit online (9. akce Virtuálního Digicentra)

Autor: Jaroslav Mašek
 

Co znamená online výuka

Online výuka se nezabývá nastavením školního vzdělávacího prostředí pro naše předměty. Online výuka není ani zadávání úkolů přes školní informační systém a jejich následné vybírání pomocí e-mailů. Online výuka je o aplikaci digitální pedagogiky, kterou charakterizují zásady online vzdělávání. 

Tyto zásady jsme vám detailněji představili před týdnem v článku Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem?. Od té doby se toho hodně změnilo. Po uzavření škol je začala řada učitelů realizovat v praxi. A ti, co už je aplikují několik let, nyní těmto učitelům různými způsoby pomáhají.

15 zásad online pedagogiky doporučených organizací Global Online Academy jsme v některých bodech nepatrně rozšířili do následující podoby.

Zásady online pedagogiky

  1. Ověřujeme technologické vybavení a digitální gramotnost žáků.
  2. Používáme vhodné vzdělávací prostředí.
  3. Komunikujeme se žáky často, jasně a konzistentně.
  4. Uskutečňujeme pravidelná a přiměřená synchronní online setkání.
  5. Vytváříme podmínky pro asynchronní setkávání.
  6. Nezahlcujeme žáky ani učivem, ani technologiemi.
  7. Podporujeme spojení mezi žáky.
  8. Plánujeme časový harmonogram všech akcí a aktivit.
  9. Hodnotíme strategicky a s rozmyslem.
  10. Žádáme zpětnou vazbu.
  11. Vytváříme příležitosti pro personalizaci.
  12. Zajišťujeme podporu pro žáky.
  13. Komunikujeme s rodiči.
  14. Přehodnotíme svou roli učitele.
  15. Sdílíme své zkušenosti s kolegy a kolegyněmi.

Otázky, na které hledáme odpovědi

Jak ale podle těchto zásad učíme? A pojďme se ptát konkrétně, jak je aplikujeme v naší online výuce?

Sestavili jsme proto následujících 20 otázek, na které hledáme odpovědi.

  1. Jak ověřujete technologické vybavení žáků?
  2. Jak ověřujete digitální gramotnost žáků?
  3. Jak používáte G Suite a proč?
  4. Jak používáte Office 365 a proč?
  5. Jaká jiná vzdělávací prostředí používáte a proč?
  6. Jak komunikujete se žáky a proč?
  7. Jak realizujete synchronní setkání a proč?
  8. Jak realizujete asynchronní setkání a proč?
  9. Jak řešíte to, abyste žáky nezahlcovali učivem?
  10. Jak řešíte to, abyste je nezahlcovali technologiemi?
  11. Jak podporujete spojení mezi žáky?
  12. Jak rozvrhujete akce a aktivity se žáky?
  13. Jak hodnotíte a proč?
  14. Jak provádíte zpětnou vazbu?
  15. Jak vytváříte příležitosti k personalizovanému přístupu?
  16. Jak zajišťujete podporu pro žáky?
  17. Jak komunikujete s rodiči?
  18. Jak jste přehodnotili svou roli učitele?
  19. Jak sdílíte své zkušenosti s kolegy a kolegyněmi z vaší školy?
  20. Jak sdílíte své zkušenosti s kolegy a kolegyněmi mimo vaši školu?

Jak učit online – nová akce Virtuálního Digicentra

Hledejte odpovědi společně s námi.

Prostřednictvím akce Virtuálního Digicentra Elixíru do škol nazvané Jak učit online sdílejte své zkušenosti s aplikací zásad online pedagogiky a pomozte dalším učitelům učit s technologiemi lépe.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 18. 03. 2020
Zobrazeno: 2209krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

1 uživatel Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
MAŠEK, Jaroslav. Jak učit online (9. akce Virtuálního Digicentra). Metodický portál: Články [online]. 18. 03. 2020, [cit. 2020-08-12]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22447/JAK-UCIT-ONLINE-9-AKCE-VIRTUALNIHO-DIGICENTRA.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře RSS komentářů článku
Autor: Bořivoj BrdičkaVloženo: 18. 03. 2020 08:23

Upozorňuji na zítřejší webinář  Jak na online vzdělávání.