Témata iPrázdnin s učiteli 2 |
Co dělají učitelé o prázdninách? Jak tráví svůj volný čas, jak odpočívají, o čem sní, nad čím přemýšlejí, kde hledají novou motivaci a inspiraci? Shrnuto jednou větou: jací jsou učitelé v osobním životě? Myslím, že to zajímá všechny – žáky, rodiče, širokou veřejnost, a nakonec i samotné učitele.
Na všechny tyto otázky hledáme odpovědi i v iPrázdninách s učiteli. Je to jeden ze dvou hlavním pilířů této akce. Tím druhým jsou technologie.
Že hodně učitelů umí technologie používat, dnes víme lépe než kdy jindy. Dokázali nám to (a především sami sobě) během tříměsíční online výuky po uzavření škol.
Nemuseli to ale nikomu dokazovat, věděli jsme to dávno před začátkem prvního ročníku iPrázdnin s učiteli. V něm jsme chtěli mimo jiné ukázat nejen to, že učitelé technologie používat umí, ale také jak je používají. A že jsou jejich každodenní součástí – a dokonce, že pomocí nich dokážou vyprávět své prázdninové příběhy a rozvíjet svou kreativitu. V tomto duchu se iPrázdniny s učiteli 2 nijak neliší od jedničky.
Dvojky to nikdy neměly lehké. U pokračování se vždy očekává vyšší kvalita a úroveň než v předchozích dílech. Dvojky se musí od svých předchůdců odlišovat a současně by je měly v mnoha ohledech překonat. Zachovat by si ovšem měly charakteristické rysy a principy, na kterých společně se svými předchůdci stojí a ze kterých vycházejí.
Ne jinak je tomu u iPrázdnin s učiteli 2. Krom již zmíněných dvou hlavním myšlenek (poznat lidskou tvář učitelů a kreativitu s technologiemi) zůstala zachována struktura a koncept – 10 týdnů, 10 témat, 10 výstupů.
Změnila se témata a formy zpracování. Obě tyto změny spojuje jedna zásadní vlastnost a tou je volnost. Ta má přispět k většímu prostoru při tvorbě. Po obsahové stránce si pod jednotlivými tématy může každý představit trochu něco jiného a podle toho dané téma uchopit a zpracovat. Podobné je to u forem. Z celkových 10 je jich hned 5 volných, kdy si účastníci mohou vybrat, zda téma zpracují pomocí fotografií, videa, grafiky, textu apod., nebo tyto formy spolu zkombinují.
Každá tvorba potřebuje dostatek času. I proto byla všechna témata zveřejněna před začátkem akce. Detailně se k nim vrátíme ve formě článků na Spomocníkovi v průběhu iPrázdnin. Letos navíc také v podobě krátkých videí.
Pojďme si nyní ještě jednou stručně všechna témata (včetně nabízených forem) letošních iPrázdnin představit.
Při volné formě zpracování si můžete sami zvolit tu, která je vám nejbližší. Zde je nabídka 15 z nich. Určitě vás ale napadnou i další, případně jejich vhodná kombinace.
Také v iPrázdninách 2 půjde o iPad. Ten letos získá nejinspirativnější učitel či učitelka (loni to byla ta nejaktivnější) pro vybraného žáka či žákyni ze své školy. Uvedený iPad můžete tento rok věnovat i vy, když se zapojíte do crowdfundingové kampaně, která běží do 5. července na Startovači. Věřím, že společně vybereme požadovanou částku a že iPrázdninami uděláme radost nejen sobě, ale i někomu dalšímu.
Máme cíl, obsah, témata, formy, máme prostředí pro sdílení, stále hledáme prostředky na iPad. Chybí nám ovšem to hlavní a zásadní. Chybíte nám vy, učitelé. Bez vás budou iPrázdniny jen prázdným nápadem, představou, nenaplněnou vizí.
Co záleží na tom, zda to dává smysl mně? Důležité je, zda celá akce dává smysl vám. A zda máte chuť se do ní zapojit. Věřím, že ano, jinak bych už druhý ročník nedělal.
A je tu ještě jedna věc, kterou jsem zatím nezmínil. iPrázdniny s učiteli nejsou jen o prázdninách a učitelích. Jsou o možnostech a příležitosti objevovat v nás skrytý potenciál, tvůrčího ducha, odkrývat naše umělecké stránky, náš neobjevený talent a nadání, o kterých jsme sami možná až doposud nevěděli.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Akce Virtuálního Digicentra.
Ostatní články seriálu: