Autor: jcomp, freepik.com |
Co považujete v online výuce za největší úspěch? Co se vám během ní povedlo? Na co jste právem hrdí? Kdybyste měli vybrat tři největší úspěchy, které by to byly a proč?
Jsem přesvědčen, že v každém z uplynulých 12 měsíců byste dokázali najít v souvislosti s online výukou alespoň jeden svůj osobní úspěch. Proto by nemělo být obtížné přijít na tři.
Tím spíš, že jsme během této doby zastávali jako učitelé (a mnohdy stále zastáváme) více než jednu roli: vedle prezenčního i online učení jsme například organizovali různé školní i mimoškolní online vzdělávací akce nebo pomáhali se zajištěním samotného průběhu a nastavení online vzdělávání jak na naší vlastní škole, tak někdy dokonce i na školách cizích. Anebo se zapojili do úkolů v rámci našich předmětových komisí nebo do řady školních činností – organizace přijímacích a závěrečných zkoušek nebo zajištění bezpečnosti v souvislosti s pandemickými opatřeními.
Když budeme o všech našich úspěších nejen v předchozím období přemýšlet, dřív nebo později si uvědomíme, že byly doprovázeny řadou neúspěchů. Vlastně by bylo velmi nepřirozené, kdyby tomu bylo jinak.
Nicméně o neúspěších, které často pramení z našich chyb, tento článek není. O nich jsem psal před rokem v článku nazvaném Největší chyby učitelů v online výuce.
Bylo by velkou chybou inspirovat se pouze z chyb, ať už z našich vlastních, nebo cizích. Proto se dnes pojďme naopak inspirovat z našich úspěchů.
Naše dnešní aktivita se sdílením největších úspěchů z online výuky není jen o uvědomění si těchto úspěchů, ale také o schopnosti dokázat je sdílet s ostatními.
Umění vidět nejen to, co se nám nepovedlo, ale také to, co se povedlo, a následně být schopni o tom vyváženě mluvit, je dovednost, kterou nejlépe naučíme naše žáky tím, když uvidí, že ji aplikujeme nejen s nimi, ale i u sebe.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.