Spomocník Články s klíčovým slovem „LLM“

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (12)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 12 položek
Základní vzdělávání Spomocník
1. 12. 2025 0x 118x

Potlačování nejednoznačnosti v éře AI

Informace o článku dvou vědeckých vysokoškolských pracovníků na portálu UNESCO, který se zabývá problematikou výukového využití generativní AI.
Základní vzdělávání Spomocník
9. 6. 2025 0x 805x

Poslední zkouška lidskosti

Zpráva o projektu, jehož cílem je umocnění schopností velkých jazykových modelů AI na úroveň přesahující obecnou umělou inteligenci.
Základní vzdělávání Spomocník
2. 6. 2025 0x 783x

David Wiley spojuje otevřené vzdělávání s AI a TPCK

Zpráva o zajímavém vývoji poznatků známého propagátora otevřených výukových zdrojů (OER) Davida Wileyho v souvislosti s aplikací velkých jazykových modelů (LLM), který vyústil v definování…
Základní vzdělávání Spomocník
12. 5. 2025 0x 1112x

Jak má vypadat AI gramotnost, nechceme-li být ovlivňováni

Alarmující zpráva o vývoji v oblasti možného záměrného ovlivňování funkce LLM, vztahu k potřebné AI gramotnosti a možnému budoucímu vývoji.
Základní vzdělávání Spomocník
28. 4. 2025 0x 905x

Definice AGI podle Fadela

Informace o tom, jak si specifikaci přicházející obecné umělé inteligence představuje zakladatel bostonského Centra pro transformaci kurikula Charles Fadel.
Základní vzdělávání Spomocník
25. 3. 2025 0x 1192x

Výzkumy odhalují, jak generativní AI ovlivňuje lidské učení

Zpráva o analýze závěrů aktuálních výzkumů, kterou udělala odbornice na výukové využití AI Philippa Hardman, odhalující negativní dopad LLM na nekontrolované využití ve vzdělávání.
Základní vzdělávání Spomocník
17. 3. 2025 0x 1316x

Malý jazykový model od MIT pro děti

Informace o zajímavém nástroji MIT Media Lab umožňujícím seznamovat žáky s funkcí jazykových modelů AI na základě praktického návrhu vlastních aplikací.
Základní vzdělávání Spomocník
10. 3. 2025 0x 1306x

Změna způsobu vyhledávání informací s dopadem na kompetence

Zamyšlení nad dopadem změn ve způsobech získávání informací online v závislosti na využití umělé inteligence.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 3. 2025 0x 1135x

Jak se AI učí podle Diamanta

Výklad postupu, jak se velké jazykové modely AI učí v porovnání s podobným procesem u člověka, inspirovaný americkým expertem Nirem Diamantem.
Základní vzdělávání Spomocník
6. 11. 2024 0x 1507x

Jak studenti pomocí chytrých brýlí doxovali v reálném čase

„Jsme připraveni na svět, ve kterém jsou naše osobní údaje odhaleny komukoliv doslova na první pohled?“ ptali se při ukázce svého experimentu studenti. A nabídli řešení, jak se proti tomu mohou lidé…
Základní vzdělávání Spomocník
22. 1. 2024 0x 3540x

Strukturované prompty pro učitele

Základní informace o postupu, jak komunikovat s generativní umělou inteligencí, což je nová důležitá digitální kompetence i pro učitele.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 1. 2024 0x 4409x

Máme AI slona ve třídě?

Zamyšlení nad způsobem využití umělé inteligence ve výuce inspirované americkým odborníkem A. J. Julianim.
Zobrazeno 12 z 12 položek