V článku autoři předkládají základní informace a srovnání několika konceptů a projektů ověřování ICT dovedností žáků, které v současné nebo velmi blízké budoucnosti v České republice probíhají, resp. proběhnou.
Technologie ovlivňují i změny v dovednostech zahrnutých ve čtenářské gramotnosti. Jaké cíle je třeba nově formulovat a jak je naplňovat v hodinách, se dočteme v knize Bridging Technology and Literacy: Developing Digital Reading and Writing Practices in Grades K-6.
Článek vysvětluje, proč je nutné znát žánry nově vznikající na sociálních sítích. Na ukázce tweetů bývalého amerického prezidenta podává zjednodušený návod, jak číst politické tweety.
Připomínka eseje Krmení mysli známého průkopníka moderního přístupu k matematice a k problematice zpracování informací, jímž byl na konci 19. století Lewis Carroll - učitel oxfordské Christ Church a autor Alenky v říši divů.
Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD PISA směrem ke kompetencím pro 21. století a naší připraveností na tyto změny reagovat.