Anotace | Článek popisuje situaci zavádění výuky s tablety na ZŠ a věnuje se řešení typických problémů s tím spojených. | Poslední komentář | Vynikající práce, nabitá vynikajícími nápady! Samozřejmě, dobíjecí zásuvky na stěnách učebny (ale hustě!) jsou všestranně a mnohem lepší řešení, nežli rozvod do každé lavice.
Zdá se, že autor (a jeho škola) zvažuje výhradně možnost, že školní síť bude zprostředkovávat přístup na Internet. Ale to přece vůbec není nutné. I kdyby autor alternativu školního intranetu zavrhoval, divím se, že ji vůbec nediskutuje. Pak by odpadly starosti se selektivním filtrováním webových stránek, a monitorování činnosti by se usnadnilo. Na druhou stranu by se studenti museli obejít bez těch - dnes tak populárních - cloudových služeb.
Pokud jsem to správně pochopil, odstavec Zabezpečení bezdrátové sítě řeší jednak technickou podporu, druhak obsahovou podporu datové sítě. Mám dojem, že se zde místy řeší pseudoproblémy. Třeba (ale nejen) jak omezovat přístup dle časového rozvrhu. Ale proč? Máte síť s dosahem pár metrů, jen tak tak pokrývající učebnu, tak snad by mohlo stačit, že do té učebny někoho pustíte a někoho ne.
Myšlenka, že tablety usnadní (nebo neusnadní?) učitelům práci, by zasloužila rozvést. Názor, že je zcestná, osobně nesdílím. A že na pedagogy budou kladeny zvýšené nároky na zvládnutí zařízení a přípravy na hodiny? Odhaduji, že jenom na ty pedagogy, kterým se škola chystá vnucovat cosi, o co ti pedagogové nestojí. |
---|