Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "behaviorismus"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Foggův model ovládání lidí technologiemi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek vysvětluje vývoj a podstatu postupů, které jsou používány v rámci současných, na sociální sítě orientovaných aplikací, snažících se s pomocí strojového učení ovlivňovat uživatele.
Autor Bořivoj Brdička

Co bylo špatně

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad současnými problémy vzdělávacích technologií, které souvisejí s vývojem pedagogiky v minulém století.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální pedagogika a distribuované poznávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje současný vliv digitálních technologií na vývoj pedagogiky a s odkazem na práci Dennise Frezza vysvětluje pojem „distribuované poznávání“.
Autor Bořivoj Brdička

Mikroučení – model personalizovaného vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní informace o moderní formě učení propojující tradiční instruktivní způsoby aplikace technologií s metodami použitelnými v éře mobilních zařízení a cloud computingu.
Autor Bořivoj Brdička

Okamžitá, či zpožděná zpětná vazba?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text shrnuje výsledky aktuálních výzkumů zabývajících se smyslem a účinností zpětné vazby při učení.
Autor Martin Herejk

Kdy dojde k technologické personalizaci výuky?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Malé zamyšlení nad možnostmi individualizace či dokonce personalizace výukového procesu iniciované současnou polemikou mezi odborníky podložené přehledem historického vývoje této problematiky.
Autor Bořivoj Brdička

Je konektivismus didaktickou teorií?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Bližší popis podstaty konektivismu jako didaktické teorie založený na reakci Stephena Downese na dotaz studentů amerického kurzu DVPP shrnující též aktuální polemiky vztahující se k tomuto tématu.
Autor Bořivoj Brdička

Proč nemají žáci rádi školu?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje argumenty profesora kognitivní psychologie na University of Virginia Daniela Willinghama o tom, proč žáci často nemají školu rádi.
Autor Bořivoj Brdička

Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Studie vysvětlující základní myšlenky nové didaktické teorie zvané konektivismus, s níž přišli George Siemens a Stephen Downes a dosud nebyla všeobecné uznána.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 9