Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rocketship – model školy budoucnosti |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
5 komentářů |
16. 12. 2013 |
10184 |
Anotace | Čtvrtý díl seriálu o kombinovaných formách výuky věnovaný popisu agresivně rostoucí americké sítě škol Rocketship, jež má pozoruhodně dobré výsledky v oblastech s převažujícím socioekonomicky znevýhodněným obyvatelstvem. Metody, které používají, lze označit za kontroverzní. | Poslední komentář | Další studie potvrzuje, že rozdíly mezi kombinovanými a tradičními školami se co do výsledků snižují. Z toho lze odvodit, že zavádění Blended Learningu v cestě nic nestojí. Jediný problém opět nikdo nezmiňuje, a sice, jaká část výukových cílů je americkými plošnými testy ověřována. https://www.edsurge.com/n/2014-05-21-the-scorecard-on-blended-learning |
---|
|
Kombinované formy vzdělávání vítězí |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
25. 11. 2013 |
8518 |
Anotace | 1. díl seriálu o kombinovaných formách vzdělávání vysvětlující postavení tzv. blended learningu mezi všemi způsoby výukového využití technologií ve školách. | Poslední komentář | |
---|
|
Cubanovy zombie online vzdělávání |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
1 komentář |
10. 12. 2012 |
5767 |
Anotace | Příspěvek informuje o nejnovějších aktivitách profesora pedagogiky ze Stanfordu Larry Cubana, který vysvětluje dlouhodobé problémy zavádění online forem výuky a přirovnává je k zombiím. | Poslední komentář | Otázkou tedy bude, co se v budoucnu (možná i velmi brzkém) stane hlavním smyslem/cílem vzdělávání na našich školách. A podle toho budeme moct uvažovat spolu s L. Cubanem, jestli \"vyhraje\" technologie nebo člověk. Pokud budou dále převažovat snahy o testování typu A, B, C, pak to jistě dokážou naučit stroje možná i lépe než učitel. |
---|
|
Daty řízené školství v roce 2020 |
 | Stanislav Cikalo |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
03. 11. 2011 |
4523 |
Anotace | Další z řady reflexí účastníků kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století". Vznikla po prostudování problematiky 6. lekce, jež nesla název Aktuální metody hodnocení výukových výsledků. Má ovšem přesah i do poslední ještě nerealizované lekce - Budoucnost vzdělávacích technologií. | Poslední komentář | |
---|
|
Data mining – „těžba dat“ ve školství |
 | David Mikoláš |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
1 komentář |
01. 11. 2011 |
6322 |
Anotace | Reflexe účastníka kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století" po prostudování problematiky 6. lekce, jež nesla název Aktuální metody hodnocení výukových výsledků. | Poslední komentář | Ten otazník jsem mínil spíše v tom smyslu, jakým způsobem s mimořádně nadanými žáky pracují?
|
---|
|
Americké hybridní školy pro síťovou generaci |
 | Bořivoj Brdička |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
1 komentář |
12. 04. 2011 |
10145 |
Anotace | Článek popisuje nový typ tzv. hybridních škol, jež jsou hromadně zakládány v USA. Z větší části fungují prostřednictvím technologií. | Poslední komentář | Ad. Komerční podtext - ono to ani jinak nejde, než zavedením komerčních principů do vzdělávání. Otázky efektivity vzdělávacího systému tu nikdo neřešil od doby, kdy byla povinná školní docházka zavedena a to je škoda. |
---|
|