Spomocník Základní vzdělávání Využívání e-learningu významně zlepšuje studijní podmínky
Odborný článek

Využívání e-learningu významně zlepšuje studijní podmínky

10. 4. 2006 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Tereza Křečková

Anotace

Zpráva o výsledcích výzkumu Kingstonské univerzity v Anglii, který se zabýval efektivitou zavedení systém řízení výuky (LMS) od firmy Blackboard.

Vědci z Kingstonské univerzity v Anglii zkoumali, jak by mohl jimi používaný systém řízení výuky (LMS) od firmy Blackboard, která nabízí on-line software pro vzdělávání dospělých, zvýšit počet studentů pocházejících ze znevýhodněných poměrů. Dále sledovali, zda e-learning může zlepšit šance vysokoškolských studentů na dosažení titulu. (Projekt Atlantic Philanthropies trval tři roky a stál £340,000.)

U studentů z různých prostředí, kteří se připravují k podání přihlášky na některý z programů distančního vysokoškolského vzdělávání, zvyšuje jejich úspěšnost u přijímacích zkoušek. Při hodnocení využívání LMS se výzkumný tým dotazoval 18 zaměstnanců a 320 studentů v sedmi místních střediscích distančního vzdělávání. 83% dotázaných studentů bylo starších než 25 let, a jako první z rodiny zvažují vyšší vzdělání.

Byla zkoumána přístupnost online zdrojů (například poznámky a podklady z přednášek) a možnost čerpat ze zkušeností již přijatých vysokoškoláků pocházejících ze stejného prostředí. Systém umožňoval studentům virtuální procházku po univerzitách z celé země a krok za krokem je provázel přijímacím řízením. Výzkumníci zjistili, že většina studentů má nepřesné představy o studijní náplni, podobě přednášek i o pracovním nasazení. Podpora založená na LMS byla neocenitelnou pomocí při přijímacích pohovorech do programů dalšího vzdělávání.

Ve druhé fázi šetření, vědci kontaktovali více než 1000 stávajících studentů prvního ročníku a ptali se, jak používají LMS. Zjistili, že více než 80% studentů používá LMS denně nebo obden. Neomezený přístup k LMS výrazně pomáhal studentům zvládat jejich individuální studium a učitelé potvrdili, že pomohl zlepšit i přípravu studentů ke zkouškám.

Podle Dr. Larry Robertse, ředitele rozvojového centra Kingstonské univerzity, je LMS používán také v situacích, které nebyly očekávány. Například použití virtuálních nástěnek otevřelo vzájemnou diskuzi mezi studenty zabývajícími se stejným problémem a umožnilo jim zeptat se učitele na jakékoli otázky ohledně výuky.

Závěr je jednoznačný. Podle výzkumu Kingstonské univerzity je e-learning pro studenty užitečný.

 

Odkaz:

 

zdroj: e-Learning widens access & significantly improves Kingston university success, PublicTechnology.net, December 14, 2005

 

Autor
Tereza Křečková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.