Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Využívání e-learningu významně zlepšuje studijní podmínky
Odborný článek

Využívání e-learningu významně zlepšuje studijní podmínky

10. 4. 2006 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Tereza Křečková

Anotace

Zpráva o výsledcích výzkumu Kingstonské univerzity v Anglii, který se zabýval efektivitou zavedení systém řízení výuky (LMS) od firmy Blackboard.

Vědci z Kingstonské univerzity v Anglii zkoumali, jak by mohl jimi používaný systém řízení výuky (LMS) od firmy Blackboard, která nabízí on-line software pro vzdělávání dospělých, zvýšit počet studentů pocházejících ze znevýhodněných poměrů. Dále sledovali, zda e-learning může zlepšit šance vysokoškolských studentů na dosažení titulu. (Projekt Atlantic Philanthropies trval tři roky a stál £340,000.)

U studentů z různých prostředí, kteří se připravují k podání přihlášky na některý z programů distančního vysokoškolského vzdělávání, zvyšuje jejich úspěšnost u přijímacích zkoušek. Při hodnocení využívání LMS se výzkumný tým dotazoval 18 zaměstnanců a 320 studentů v sedmi místních střediscích distančního vzdělávání. 83% dotázaných studentů bylo starších než 25 let, a jako první z rodiny zvažují vyšší vzdělání.

Byla zkoumána přístupnost online zdrojů (například poznámky a podklady z přednášek) a možnost čerpat ze zkušeností již přijatých vysokoškoláků pocházejících ze stejného prostředí. Systém umožňoval studentům virtuální procházku po univerzitách z celé země a krok za krokem je provázel přijímacím řízením. Výzkumníci zjistili, že většina studentů má nepřesné představy o studijní náplni, podobě přednášek i o pracovním nasazení. Podpora založená na LMS byla neocenitelnou pomocí při přijímacích pohovorech do programů dalšího vzdělávání.

Ve druhé fázi šetření, vědci kontaktovali více než 1000 stávajících studentů prvního ročníku a ptali se, jak používají LMS. Zjistili, že více než 80% studentů používá LMS denně nebo obden. Neomezený přístup k LMS výrazně pomáhal studentům zvládat jejich individuální studium a učitelé potvrdili, že pomohl zlepšit i přípravu studentů ke zkouškám.

Podle Dr. Larry Robertse, ředitele rozvojového centra Kingstonské univerzity, je LMS používán také v situacích, které nebyly očekávány. Například použití virtuálních nástěnek otevřelo vzájemnou diskuzi mezi studenty zabývajícími se stejným problémem a umožnilo jim zeptat se učitele na jakékoli otázky ohledně výuky.

Závěr je jednoznačný. Podle výzkumu Kingstonské univerzity je e-learning pro studenty užitečný.

 

Odkaz:

 

zdroj: e-Learning widens access & significantly improves Kingston university success, PublicTechnology.net, December 14, 2005

 

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Tereza Křečková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.