Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Americké výzkumy zaměřené na efektivnost...

Ikona informativni

Americké výzkumy zaměřené na efektivnost technologií při výuce

Autor: Helena Hlaváčková
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva o vystoupení ředitelky Úřadu pro Technologie ve vzdělávání při americkém Ministerstvu školství Lindy Roberts na konferenci o technologiích ve školství v americkém Manhattanu z něhož vyplývá, že do budoucna chce americká vláda klást mnohem větší důraz na hodnocení projektů zavádění technologií do škol.
Klíčová slova: vláda, USA, hodnocení, výzkum, vzdělávací technologie, Linda Roberts

Na konferenci o technologiích ve školství v americkém Manhattnu Linda Roberts, ředitelka Úřadu pro Technologie ve vzdělávání při Ministerstvu školství, uvedla, že je opravdu důležité shromažďovat data a sledovat, jak se zhodnocují náklady investované do technologií ve školách.
Hodnocení úspěšnosti technologií se ujaly i školské úřady, které již začaly samy vyhodnocovat využívání počítačů ve třídách, bez pomoci federální vlády. Jedním z příkladů je okres - South Huntington v New York City, kde začínají s vyhodnocováním prvních dvou let programu, který umožnil instalovat pět propojených počítačů do každé třídy základních škol. Hodnotí se jak dopad technologií na kulturu třídy, tak i vliv na výkon studentů.
Hodnocení vlivu počítačů na proces učení se stává prioritní nejenom ve Spojených státech, ale například i v Austrálii, kde Graham C. Rixon (ředitel dívčí soukromé školy v Como) začíná s hodnocením programu, který umožnil všem studentům do 12 let používat notebooky. G. C. Rixon uvedl, že odborné studie zodpoví i takové otázky, jakými jsou například: Zlepší se výsledky mého dítěte v matematice, nebo jazycích pomocí technologií? Tyto hodnotící studie se zároveň budou zabývat možnými škodlivými vlivy, jakými jsou vadné držení těla, oční problémy apod.
Zásadním problémem v zavádění technologií do škol však nadále zůstává nedostatečné školení učitelů, a rovněž nesprávná výchova studentů, nové generace učitelů na amerických univerzitách a pedagogických vysokých školách, v adekvátním používání technologií, jak uvedla Linda Roberts. Jedním z řešení je nový federální grantový program (Technology Innovation Challenge Grant Program), který vyhradil na tyto problémy pro letošní rok 75 miliónů amerických dolarů.

zdroj: Pamela Mendels, http://www.nytimes.com/library/tech/98

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
 
INFO
Publikován: 10. 03. 1998
Zobrazeno: 2479krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
HLAVÁČKOVÁ, Helena. Americké výzkumy zaměřené na efektivnost technologií při výuce. Metodický portál: Články [online]. 10. 03. 1998, [cit. 2019-08-25]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12319/AMERICKE-VYZKUMY-ZAMERENE-NA-EFEKTIVNOST-TECHNOLOGII-PRI-VYUCE.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.