Spomocník Základní vzdělávání Americké výzkumy zaměřené na efektivnost technologií při výuce
Odborný článek

Americké výzkumy zaměřené na efektivnost technologií při výuce

10. 3. 1998 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Helena Hlaváčková

Anotace

Zpráva o vystoupení ředitelky Úřadu pro Technologie ve vzdělávání při americkém Ministerstvu školství Lindy Roberts na konferenci o technologiích ve školství v americkém Manhattanu z něhož vyplývá, že do budoucna chce americká vláda klást mnohem větší důraz na hodnocení projektů zavádění technologií do škol.

Na konferenci o technologiích ve školství v americkém Manhattnu Linda Roberts, ředitelka Úřadu pro Technologie ve vzdělávání při Ministerstvu školství, uvedla, že je opravdu důležité shromažďovat data a sledovat, jak se zhodnocují náklady investované do technologií ve školách.
Hodnocení úspěšnosti technologií se ujaly i školské úřady, které již začaly samy vyhodnocovat využívání počítačů ve třídách, bez pomoci federální vlády. Jedním z příkladů je okres - South Huntington v New York City, kde začínají s vyhodnocováním prvních dvou let programu, který umožnil instalovat pět propojených počítačů do každé třídy základních škol. Hodnotí se jak dopad technologií na kulturu třídy, tak i vliv na výkon studentů.
Hodnocení vlivu počítačů na proces učení se stává prioritní nejenom ve Spojených státech, ale například i v Austrálii, kde Graham C. Rixon (ředitel dívčí soukromé školy v Como) začíná s hodnocením programu, který umožnil všem studentům do 12 let používat notebooky. G. C. Rixon uvedl, že odborné studie zodpoví i takové otázky, jakými jsou například: Zlepší se výsledky mého dítěte v matematice, nebo jazycích pomocí technologií? Tyto hodnotící studie se zároveň budou zabývat možnými škodlivými vlivy, jakými jsou vadné držení těla, oční problémy apod.
Zásadním problémem v zavádění technologií do škol však nadále zůstává nedostatečné školení učitelů, a rovněž nesprávná výchova studentů, nové generace učitelů na amerických univerzitách a pedagogických vysokých školách, v adekvátním používání technologií, jak uvedla Linda Roberts. Jedním z řešení je nový federální grantový program (Technology Innovation Challenge Grant Program), který vyhradil na tyto problémy pro letošní rok 75 miliónů amerických dolarů.

zdroj: Pamela Mendels, http://www.nytimes.com/library/tech/98

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Helena Hlaváčková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.