
20 věcí, které udělejte pro lepší školní rok 2020/2021
Autor: Jaroslav Mašek![]() | Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz. |
Anotace: | Co mohu jako učitel udělat pro lepší školní rok 2020/2021? Autor v článku nabízí 20 kroků, ze kterých můžete vyjít při hledání vašich vlastních odpovědí na uvedenou otázku. |
---|---|
Klíčová slova: | školní rok, technologie, online vzdělávání, distanční výuka, hybridní výuka, učitelé |
Autor: macrovector – www.freepik.com
Co udělat pro to, aby se nám nový školní rok vydařil? A tím nám myslím nejen učitele, ale též žáky a jejich rodiče a samozřejmě také vedení školy. Na tuto otázku jsem během léta hledal odpověď a nakonec dal dohromady celkem 20 činností (po 5 pro každou skupinu níže), které by měli učitelé udělat:
- s ostatními učiteli a vedením školy
- se žáky
- s rodiči
- sami pro sebe
pro lepší školní rok 2020/2021. Nikoliv lepší než byl ten předchozí, ale lepší, než jaký by mohl být ten letošní.
S učiteli a vedením školy
- Společně plánujte strategii online vzdělávání pro hybridní i distanční výuku.
- Používejte jednotný ekosystém školního vzdělávacího prostředí.
- Učte společně, ne sami.
- Sdílejte své zkušenosti z výuky.
- Zkoušejte nové věci s použitím technologií.
Se svými žáky
- Komunikujte spolu také online.
- Dávejte si pravidelnou zpětnou vazbu.
- Vymyslete a realizujte školní projekty.
- Pořádejte společné třídní neformální akce.
- Poznejte se vzájemně také ve virtuálním světě.
S rodiči
- Komunikujte pravidelně také digitálně, synchronně i asynchronně.
- Spolupracujte při tvorbě i v průběhu online výuky.
- Bavte se o bezpečnosti při používání technologií.
- Informujte se vzájemně o tom, co, jak a proč v souvislosti se vzděláním vašich žáků děláte.
- Nabídněte konání tripartitních schůzek.
Sami pro sebe
- Hledejte nové výzvy.
- Zvolte jiné přístupy při zapojení technologií do výuky.
- Méně učte, více veďte.
- Víc odpočívejte.
- Užívejte si každou výuku, jako kdyby byla vaše poslední.
Mnohé z výše uvedených bodů vychází z mých dříve publikovaných článků, především v rámci seriálu Online vzdělávání. Není to náhoda. Jestli se úspěch školního roku 2020/2021 bude podle něčeho posuzovat, pak to bude, zda a jak efektivně dokážeme využít technologie v rámci hybridní (kombinované) a distanční výuky. A tato efektivita pak bude mít vliv i na ostatní naše aktivity.
Stejně jako ve všech mých předchozích textech ani tentokrát nejde o vševědoucí výčet, ale pouze o inspiraci, ze které můžete vyjít, až si sami položíte stejnou otázku: „Co mohu jako učitel udělat pro lepší školní rok 2020/2021?“
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. |
---|---|
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. |
Zobrazeno: 1630krát



zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo
