Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Částečná a výběrová online výuka |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
17. 06. 2020 |
1505 |
Anotace | Online výuka nemusí být vždy komplexní, zvlášť pokud jde o její začlenění do té prezenční. Pro začátek může být jen částečná, nebo pro naši potřebu jen výběrová. Na některé z jejích zásad však musíme myslet vždy. | Poslední komentář | |
---|
|
10 způsobů, jak se o žáky zajímat online |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
03. 06. 2020 |
2811 |
Anotace | O žáky se nestačí zajímat jen ve škole. Je potřeba se o ně zajímat také online. A tento zájem je mnohdy ještě důležitější než ten, který projevujeme při osobních setkáních s nimi. Jak konkrétně jej projevovat, se dozvíte v tomto článku. | Poslední komentář | |
---|
|
Co udělám v online výuce jinak, až se znovu zavřou školy |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
20. 05. 2020 |
7563 |
Anotace | Na otázku, co udělat jinak, až se opět zavřou školy, hledal autor odpovědi již ve svých předchozích článcích. Nyní přináší další přístupy, které se chystá během následné online výuky realizovat. | Poslední komentář | |
---|
|
Největší chyby učitelů v online výuce |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
2 komentáře |
13. 05. 2020 |
8346 |
Anotace | Jaké jsou největší chyby, které dělají učitelé v online výuce? Odpověď hledá autor ve svých vlastních chybách a zamýšlí se též nad způsoby, jak se z těchto chyb poučit. | Poslední komentář | Vážený pane Klimeši, ve svém komentáři narážíte na soustu zajímavých témat, které by vydaly na několik samostatných diskuzí. Především umění naplánovat si svůj pracovní den či týden v režimu home office je jednou z nejtěžších a možná nejdůležitějších dovedností, které se žáci měli možnost naučit během uzavření škol a kterou budou bezesporu potřebovat v budoucnu. Právě rodiče mohou v tomto procesu sehrát klíčovou, jak kladnou tak bohužel i zápornou roli, v ukazování vzorů svým dětem pomocí vlastního přístupu.
A máte naprostou pravdu, že stejně jako v prezenční výuce, i v té distanční hraje klíčovou roli vztah žáků a učitele, který lze rozvíjet jak ve škole, tak online (viz můj článek 3. 6.).
Jsem předvědčen, že pokud si ze stávající zkušenosti online vzdělávání vybereme to lepší a správné a poučíme se ze svých chyb, pomůže nám to v budoucnu vytvořit podmínky a celou online výuku lepší a přirozenější než tomu možná bylo na počátku této stávající. |
---|
|
5 věcí, které udělejte pro zachování online vzdělávání po návratu do škol |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
06. 05. 2020 |
4165 |
Anotace | Má smysl zachovat online vzdělávání i po návratu do škol? A případně v jaké podobě? Tento článek je stejně tak zamyšlením jako návodem pro učitele a vedení škol, jak naložit s online vzděláváním po obnovení prezenční výuky. | Poslední komentář | |
---|
|
Uspořádejme propojené, personalizované online projekty namísto tradiční, uzavřené, frontální online výuky |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
29. 04. 2020 |
2184 |
Anotace | Co kdybychom na celý měsíc přerušili naši dosavadní, tradiční, uzavřenou online výuku a zkusili realizovat výuku projektovou? Samozřejmě opět online. | Poslední komentář | |
---|
|
12 vlastností školního vzdělávacího prostředí |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
22. 04. 2020 |
2023 |
Anotace | Vedle důležitosti volby vhodného vzdělávacího prostředí pro online výuku jsou tu také nezbytné vlastnosti, které by dané prostředí mělo mít. V tomto článku se podíváme na 12 z nich. | Poslední komentář | |
---|
|
10 důvodů, proč je volba vhodného vzdělávacího prostředí pro online výuku tak důležitá |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
15. 04. 2020 |
3284 |
Anotace | Ne náhodou je volba vhodného vzdělávacího prostředí hned druhou zásadou online pedagogiky v doporučení Global Online Academy. Tento článek odkrývá 10 důvodů, proč je tato volba tak zásadní a jak s ní souvisejí další zásady online vzdělávání. | Poslední komentář | |
---|
|
20 způsobů využití technologií pro online výuku nejen po uzavření škol |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
2 komentáře |
12. 03. 2020 |
15315 |
Anotace | Jaké technologie využít v době zavření škol? Jaké nástroje použít pro naši online výuku? Jak komunikovat se žáky, jak jim předávat úkoly, jak a v jaké formě je vybírat či sdílet? A jak všechny tyto technologie vzájemně propojit? V článku se podíváme na 20 konkrétních řešení online vzdělávání, které mohou a měli by být využity i poté, co se školy opět otevřou. | Poslední komentář | Pokud znáte (trochu) Moodle, nebojte se jej využít. K dispozici je malý hosting zdarma. Samozřejmě je na něj velký nápor, ale kapacita se zvyšuje. MoodleCloud je ta adresa, pomoc najdete i v diskusích české komunity. Součástí cloudu je i nástroj pro webinář BBB. Plno věcí lze připravit i tak, aby mohly být řešeny na mobilech, včetně odevzdání videa, fotek, zvuku.
Kdo bude potřebovat inspiraci a návody, může se aktuálně podívat na MOOC kurz na https://learn.moodle.org/.
Přeji vám inspirativní distanční vzdělávání :-)
|
---|
|