Autor: freepik – www.freepik.com |
Během jarní online výuky toho bylo o této formě vzdělávání napsáno a řečeno opravdu hodně. Spomocník od samého počátku vycházel ze zásad online pedagogiky coby obecně platných principů, na něž následně navázala série článků věnující se online vzdělávání a později též vzdělávání hybridnímu.
I nyní, při opětovném přechodu na online výuku, vyvstává v souvislosti s ní řada nezodpovězených otázek o její podobě, významu a roli.
O čem nebo čím ale ve skutečnosti online výuka je a také čím není, jsou asi ty nejdůležitější otázky, které je dobré si položit a také na ně odpovědět. Teprve poté snáze poznáme její pravý význam a přínos.
A ještě jednu skutečnost je potřeba zdůraznit. Online výuka ze špatného učitele dobrého sama od sebe neudělá. Je velmi pravděpodobné, že učitelé, kteří odbývají prezenční výuku, budou stejně tak odbývat i výuku online. Podobně učitelé, kteří neumí správně komunikovat se žáky a ostatními učiteli ve škole, s nimi stěží začnou lépe komunikovat online. Pokud však pochopí opravdový smyslu online výuky, tedy to, čím je a čím není, mohli by se následně sami o změnu svého přístupu pokusit.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Online vzdělávání.
Ostatní články seriálu: