Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "ČŠI"

Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli čeští žáci, jsme se bohužel nedozvěděli.
Autor Ondřej Neumajer

ČŠI o ICT ve školách: Zajištění nedostatečné, počítače zastaralé, připojení omezené, situace kritická

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Česká školní inspekce zveřejnila na začátku nového školního roku výsledky šetření o podmínkách pro využívání digitálních technologií ve školách. Nadpis článku dává tušit, k čemu inspekce dospěla.
Autor Ondřej Neumajer

Diskuze o tabletech je potřebná, musí ale vycházet z objektivních dat

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje aktuální situaci na poli zavádění tabletů do škol v České republice.
Autor Ondřej Neumajer

K adaptivním výukovým aplikacím

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad aktuálně značně populárními adaptivními výukovými aplikacemi pracujícími s daty generovanými uživateli se zvláštním zřetelem na testování a nový portál ČŠI InspIS SET.
Autor Milan Žemlička

Hybridní pedagogika – otevřený časopis pro integraci technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek na příkladu online časopisu Hybrid Pedagogy popisuje otevřené metody publikování nových poznatků a objasňuje, co znamená pojem hybridní pedagogika. Kromě toho odhaluje autorovo přesvědčení o správnosti sdílet poznání a aplikovat pouze transparentní kritické metody vedení výukového procesu.
Autor Bořivoj Brdička

Specifikace informační gramotnosti NIQES

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení učitelské veřejnosti s výsledky práce skupiny, která měla v projektu ČŠI NIQES za úkol definovat obsah informační gramotnosti odpovídající současnému vývoji poznání. Tato zpráva komentuje souvislosti a publikuje pilotní verzi indikátorů výsledků vzdělávání v této oblasti.
Autor Bořivoj Brdička

Ideální model pro hodnocení výukových výsledků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Pojednání o tom, jaké možnosti přináší budoucí vývoj technologií v oblasti hodnocení výukových výsledků určené k nasměrování přípravy nového modelu činnosti České školní inspekce.
Autor Bořivoj Brdička

Co je a co není integrace technologií do výuky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší názorný popis rozdílu mezi tím, jak je integrace technologií v současné době vnímána většinou učitelů včetně ČŠI, a tím, jak by v souladu s vývojem světa kolem nás být vnímána měla. Tak trochu naznačuje zaměření, které nutně musí stát v pozadí příštího koncepčního směřování vývoje našeho školství.
Autor Ondřej Neumajer
Celkem: 8