Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Co bylo špatně |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
15. 10. 2018 |
2095 |
Anotace | Zamyšlení nad současnými problémy vzdělávacích technologií, které souvisejí s vývojem pedagogiky v minulém století. | Poslední komentář | |
---|
|
Ambasadoři komerčních produktů ve školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
16. 10. 2017 |
1930 |
Anotace | Informace o případu americké učitelky, která podniká, a to v zájmu vlastního osobního růstu a zlepšení podmínek výuky ve své třídě. Článek je doplněn našimi domácími souvislostmi. | Poslední komentář | Pan Klatovský (Microsoft) mi píše: "Se zajmem jsem si precetl Vas clanek na webu spomocnik.cz, jen bych upresnil, ze spolecnost Microsoft naklady ucastnikum Letni skoly modernich ucitelu nehradi ani na ne neprispiva, tim spis jsme radi, ze se kazdy rok sejde na teto akci 60 ucitelu ve svem volnem case a za sve (v nekterych pripadech za skolni) finance."
Nedělám si patent na rozum, ale u mě je ta akce spojená s touto firmou. Pokud je pravda, co píše, a účastníci se školí v produktech MS za své (často vlastní) peníze, pak si myslím, že ani tak to není v pořádku. Přiznaná cílená podpora by jistě byla na místě. |
---|
|
Co je vocationalismus |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
18. 09. 2017 |
2494 |
Anotace | Zpráva o anglickém pojmu, který souvisí s trendem zavádění aktivit orientovaných na praktické činnosti, zvláště pak programování, do výuky na základních školách. Jedná se sice o pohled kritický, ale pro využití vzdělávacích technologií velmi důležitý. | Poslední komentář | |
---|
|
Personalizace jako fastfood |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
26. 06. 2017 |
3450 |
Anotace | Zpráva o výzkumu profesora Larry Cubana, který realizoval v několika veřejných kalifornských školách se záměrem odhalit, jak realizují personalizaci výukového procesu. | Poslední komentář | |
---|
|
Cubanovy principy úspěšné reformy školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
22 komentářů |
21. 12. 2015 |
4640 |
Anotace | Přehled zásad pro úspěšné zavádění změn do školství známého emeritního profesora Stanfordu, vědce na poli vzdělávacích technologií Larryho Cubana. | Poslední komentář | Abych tu naši trochu \"zaťatou\" při s panem doktorem Kocourkem poněkud odlehčil: Zdá se mně, že tato pře získala postupně poněkud kocourkovský nádech (přirozeně slovo kocourkovský se zde týká bájného/scifistického Kocourkova, aby nedošlo k omylu).
A též chápu dr. Brdičku, že už se mu to nechce vůbec dále číst. Tohle je proto také můj poslední příspěvek v diskusi k tomuto tématu. |
---|
|
Pohádka o technologické reformě školství |
 | Thomas C. Reeves |
|
|
|
| |
1 komentář |
13. 01. 2015 |
5981 |
Anotace | Zamyšlení nad postupem zavádění technologií do výukového procesu s návrhem řešení prostřednictvím zapojení moderních metod výzkumu. | Poslední komentář | Asi tušíte, že jsem tento článek nevybral náhodou. V těchto dnech ministerstvo rozhoduje o tom, jak bude vypadat realizace naší Strategie digitálního vzdělávání. Do konkurzu na koordinátora SDV jsem se nepřihlásil, necítím se být dostatečně vybaven manažerskými schopnostmi. Přesto jsem očekával, že mě (jako spoluautora) třeba pozvou do konkurzní komise. Nakonec, asi nenajdete nikoho, kdo by o problematice psal více (Vzdělávací technologie na začátku roku 2015). Nestalo se!
Je zřejmé, že vše, co se bude dít, budeme alespoň zpovzdálí bedlivě sledovat nejen z pohledu doporučení, která předkládá Tom Reeves. V duchu si říkám, že u nás možná i dobře míněná snaha podpořit Strategii vědeckým zkoumáním faktorů potřebných změn nemusí být snadná. Každý výzkum může být jen tak kvalitní, jak dobří jsou ti, kdo ho dělají.
Jen ještě připomínám, že před časem jsme publikovali ještě jeden text, který by bylo možné chápat jako doporučení pro nasměrování Strategie a výzev OP VVV - Americká podpora vzdělávacích technologií tahem. |
---|
|
Cubanovy zombie online vzdělávání |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
10. 12. 2012 |
5606 |
Anotace | Příspěvek informuje o nejnovějších aktivitách profesora pedagogiky ze Stanfordu Larry Cubana, který vysvětluje dlouhodobé problémy zavádění online forem výuky a přirovnává je k zombiím. | Poslední komentář | Otázkou tedy bude, co se v budoucnu (možná i velmi brzkém) stane hlavním smyslem/cílem vzdělávání na našich školách. A podle toho budeme moct uvažovat spolu s L. Cubanem, jestli \"vyhraje\" technologie nebo člověk. Pokud budou dále převažovat snahy o testování typu A, B, C, pak to jistě dokážou naučit stroje možná i lépe než učitel. |
---|
|
Debata o vzdělávacích technologiích nejen v rozvojových zemích |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
14. 02. 2011 |
4337 |
Anotace | Výtah ze zajímavé diskuze na webu Educational Technology Debate rozebírající možnosti uplatnění technologií formou 1:1 ve školách nejen v rozvojových zemích. | Poslední komentář | Ano souhlasím s posledním odstavcem. Článek mne zcela zahltil přemírou informací. Jenom otevřít všechny odkazy by zabralo spoustu času. Na tuto stránku se budu vracet... |
---|
|
Nahá pravda o technologiích ve školách |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
01. 02. 2010 |
3541 |
Anotace | Zpráva o trochu provokativních názorech profesora pedagogiky ze Stanfordu Larry Cubana, který je dlouhodobým kritikem současných způsobů implementace vzdělávacích technologií, jež nekladou dostatečný důraz na podstatnou roli učitele. | Poslední komentář | |
---|
|
V USA se diskutuje o výuce 1:1 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
19. 09. 2006 |
3894 |
Anotace | Informace o tom, že v amerických školách dochází stále častěji k plošnému vybavování žáků osobními přenosnými počítači formou 1:1. | Poslední komentář | |
---|
|