Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak učit hybridně – část 2.: kurzy pro učitele a podpora online výuky |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
30. 09. 2020 |
1155 |
Anotace | V druhém dílu konkrétního návrhu realizace hybridní výuky se autor zaměřuje na přípravu učitelů a jejich podporu při přípravě online vzdělávacího prostředí. | Poslední komentář | |
---|
|
Jak učit hybridně – část 1.: koncepce a příprava |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
1 komentář |
09. 09. 2020 |
2804 |
Anotace | Na otázku, jak učit hybridně, odpovídá autor konkrétním návrhem realizace této výuky ze své školy, kde ji pomáhá společně s dalšími kolegy a vedením implementovat. | Poslední komentář | Jen drobné produktové doplnění - pokud je v článku myšlen cloudový balík od Microsoftu pro školy, tak ten se i nadále nazývá Office 365 pro vzdělávací organizace, tedy nedávné přejmenování běžné Office na Microsoft 365 se edice pro školy nedotklo. Microsoft 365 pro školy již totiž existoval, a i nadále existuje je to licenční balíček, ve kterém je Windows 10 Upgrade, Office 365 ProPlus (desktopová licence na všechny platformy, Minecraft a Intune, viz https://www.microsoft.com/cs-cz/education/buy-license/microsoft365/default.aspx?culture=cs-cz&country=CZ).
Marketing učitelům přehlednost situace rozhodně nezjednodušuje:-(
ON |
---|
|
Teamsy integrují cizí LMS |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
08. 06. 2020 |
1097 |
Anotace | Komentář ke zprávě oznamující integraci několika cizích systémů řízení výuky do prostředí MS Teams, a to včetně u nás hodně rozšířeného Moodlu. | Poslední komentář | |
---|
|
20 způsobů využití technologií pro online výuku nejen po uzavření škol |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
2 komentáře |
12. 03. 2020 |
15310 |
Anotace | Jaké technologie využít v době zavření škol? Jaké nástroje použít pro naši online výuku? Jak komunikovat se žáky, jak jim předávat úkoly, jak a v jaké formě je vybírat či sdílet? A jak všechny tyto technologie vzájemně propojit? V článku se podíváme na 20 konkrétních řešení online vzdělávání, které mohou a měli by být využity i poté, co se školy opět otevřou. | Poslední komentář | Pokud znáte (trochu) Moodle, nebojte se jej využít. K dispozici je malý hosting zdarma. Samozřejmě je na něj velký nápor, ale kapacita se zvyšuje. MoodleCloud je ta adresa, pomoc najdete i v diskusích české komunity. Součástí cloudu je i nástroj pro webinář BBB. Plno věcí lze připravit i tak, aby mohly být řešeny na mobilech, včetně odevzdání videa, fotek, zvuku.
Kdo bude potřebovat inspiraci a návody, může se aktuálně podívat na MOOC kurz na https://learn.moodle.org/.
Přeji vám inspirativní distanční vzdělávání :-)
|
---|
|
Třídní učitel 2.0 – díl 4.: videa |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
22. 05. 2019 |
2433 |
Anotace | Čtvrtý díl seriálu o třídním učiteli a technologiích se zaměřuje na videa a jejich sdílení. | Poslední komentář | |
---|
|
Třídní učitel 2.0 – díl 3.: fotografie |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
2 komentáře |
24. 04. 2019 |
3329 |
Anotace | Třetí díl seriálu o třídním učiteli a technologiích se zaměřuje na fotografie a jejich sdílení. | Poslední komentář | Vážená paní Martínková, obecně se službám, které nejsou integrovány do školního systému, ať už jde o Microsoft Office 365, který výše popisuji, G Suite či Apple Školu vyhýbám. Sdílení hesla považuji za bezpečnostní riziko narozdíl od uživatelského oprávnění zřízeného pro každého žáka v uvedených školních řešeních. Nicméně například pro neveřejné sdílení fotografií či jiného multimediáního obsahu rodičům (odkazem, který znají jen oni) si variantu s heslem dokážu krátkodobě představit. Lepší by ovšem bylo, kdyby i rodiče měli samostatné přihlašovací údaje. |
---|
|
Třídní učitel 2.0 – díl 2.: texting a kalendář |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
20. 03. 2019 |
2265 |
Anotace | Druhý díl seriálu o tom, jak třídní učitel používá technologie se zaměřením na texting a kalendář. | Poslední komentář | |
---|
|
Třídní učitel 2.0 – díl 1.: e-mail |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
3 komentáře |
20. 02. 2019 |
4432 |
Anotace | První díl seriálu o tom, jak třídní učitel používá technologie, se zaměřuje na e-mailovou komunikaci. | Poslední komentář | Děkuji za vysvětlení a promiňte nedorozumění. Připadalo mi, že nutíte žáky komunikovat s vámi výhradně ze školních e-mailových účtů, a nešlo mi to dohromady s tím, že s rodiči (odhaduji) komunikujete přes účty mimo-školní. A ono je to kvůli firemní kultuře, vida! |
---|
|