Pozor! Jste na staveništi. Vice informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "hluboké učení"

Rozpoznávání emocí jako nástroj učitele

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje nejnovější posun ve vývoji aplikací využívajících umělou inteligenci schopnou analyzovat emoce lidí, v našem případě žáků.
Autor Bořivoj Brdička

Sledovat či nesledovat žáky online?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad tím, jak nasměrovat – či spíše nenasměrovat – výchovu směrem k digitálním kompetencím žáků v souvislosti s kontrolou toho, co se svými přístroji (a nejen s nimi) dělají.
Autor Bořivoj Brdička

Jak může umělá inteligence učitelům pomoci

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výsledcích výzkumu Seana Kellyho z University of Pittsburgh, který vyvinul nástroj automaticky hodnotící kvalitu výuky na základě zvukového záznamu prostřednictvím analýzy tzv. „autentických“ otázek.
Autor Bořivoj Brdička

Když velký bratr dostane velká data

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o tom, jakého pokroku dosahuje plošná aplikace umělé inteligence a hlubokého učení na velkých datech za účelem kontroly lidí (stabilizace společnosti) v Číně, to vše v souvislosti se školstvím.
Autor Bořivoj Brdička

Boti v roli výukových asistentů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje současné možnosti aplikace umělé inteligence se schopností hlubokého učení v roli výukových asistentů učitelů i studentů.
Autor Bořivoj Brdička

Komu patří práce strojů?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad problémem, který závažným způsobem ovlivňuje využití umělé inteligence a vzdáleně souvisí i s nasazením inteligentních počítačových systémů ve školství.
Autor Bořivoj Brdička

Jaký dopad má nasazení automatizace?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje aktuální stav vývoje automatizace, který vyvolává nasazení digitálních technologií vybavených umělou inteligencí a hlubokým učením a dává ho do kontextu s budoucím vývojem celé lidské společnosti.
Autor Jiří Macek

Valiantův ekoritmus

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o výzkumu profesora Harvard University Leslie Valianta, který se dosud neúspěšně snaží najít algoritmus popisující princip učení živých organizmů použitelný pro počítačovou simulaci vývoje života nejen na Zemi.
Autor Bořivoj Brdička

Co dokáží stroje schopné hlubokého učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Komplexní informace o stavu vývoje technologií umělé inteligence disponujících schopností tzv. "hlubokého učení". Mají celou řadu souvislostí se vzděláváním lidí.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 9