Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozvoj programátorských dovedností s micro:bitem |
 | Martin Kozub |
|
|
|
| |
|
17. 12. 2018 |
2004 |
Anotace | Základní informace o miniaturním digitálním zařízení vyvinutém v Británii pro výuku digitální gramotnosti a informatického myšlení, které je možno s výhodou použít i v našich školách. | Poslední komentář | |
---|
|
Programy na podporu informatického myšlení |
 | Milan Dvořák |
|
|
|
| |
2 komentáře |
17. 05. 2018 |
2084 |
Anotace | Přehled volně dostupných nástrojů vhodných pro využití v rámci nové koncepce výuky ICT, která klade důraz na informatické myšlení. | Poslední komentář | 1. \"Každý ostatní předmět (s vyjímkou matematiky) by se musel setsakramentsky snažit, aby dosáhl statutu \"vzdáleně srovnatelného\" s informatikou.\" Co si představit pod pojmem statut (asi status) vzdáleně srovnatelný s informatikou?
2. \"Jsou-li učitelé ostatních předmětů takoví neználkové, ať se zapíší do kurzů informatiky.....\". Jestliže se ale i učitelé ostatních předmětů stanou pak současně informatiky, k čemu potom na školách mít \"původní\" informatiky? |
---|
|
Co je vocationalismus |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
18. 09. 2017 |
2484 |
Anotace | Zpráva o anglickém pojmu, který souvisí s trendem zavádění aktivit orientovaných na praktické činnosti, zvláště pak programování, do výuky na základních školách. Jedná se sice o pohled kritický, ale pro využití vzdělávacích technologií velmi důležitý. | Poslední komentář | |
---|
|
Revize vzdělávání z pohledu technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
09. 03. 2020 |
2637 |
Anotace | Studie ozřejmující potřebu realizace revizí našich rámcových vzdělávacích programů a věnující se souvislostem s digitálními technologiemi. | Poslední komentář | |
---|
|
Tramvajové dilema a informatické myšlení |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
01. 04. 2019 |
2691 |
Anotace | Článek vysvětluje zajímavý problém, na který narážejí vývojáři systémů řízení autonomních (samořídicích) vozidel. Komu v případě nevyhnutelnosti nehody více ublížit? | Poslední komentář | |
---|
|
Alternativy fenoménu Scratch |
 | Radek Vinický |
|
|
|
| |
1 komentář |
11. 01. 2018 |
2954 |
Anotace | Přehled možných náhrad známého nástroje, který učí základy informatického myšlení a sdílení nápadů z dílny MIT. | Poslední komentář | Zajímavou možností \"Scratch like\" programovacích prostředí je App Inventor, http://ai2.appinventor.mit.edu/ nikoliv náhodou hostovaný taktéž na url mit.edu, umožňující snadné programování pro zařízení s OS Android.
V moodle Západočeské univerzity je přístupný kurz (i pro \"guest access\"), který jsem pro App Inventor vytvořil.
https://phix.zcu.cz/moodle/login/index.php
V případě zájmu by mělo být možné domluvit zřízení učitelského a žákovských účtů.
------
Pro ty, kteří chtějí propojit Blokové programování s nějakým reálným objektem je k dispozici tato aplikace: http://www.mblock.cc/software/ |
---|
|
Stává se svobodná vůle pouhou iluzí? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
22. 10. 2018 |
2955 |
Anotace | Zpráva o díle významného myslitele, profesora historie Hebrew University of Jerusalem Juvala Harariho, které má zásadní význam pro pochopení vlivu technologického pokroku na vývoj společnosti, pro budoucnost liberální demokracie zvláště. | Poslední komentář | |
---|
|
Otevřené online kurzy pro učitele na Eduskopu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
03. 02. 2020 |
2975 |
Anotace | Informace o dvou nových MOOC kurzech tematicky zaměřených na změny ve výuce informatiky s přesahem do mnoha předmětů, které vyvinul projekt PRIM, a přináší je portál Eduskop. | Poslední komentář | |
---|
|
Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018 |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
6 komentářů |
09. 01. 2020 |
3023 |
Anotace | Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli čeští žáci, jsme se bohužel nedozvěděli. | Poslední komentář | K \"záhadě\" PISA 2013.
Tento výsledek ICT vzdělávání v ČR spíše uškodil, než pomohl. Na jeho základě někteří mohli nabýt dojmu \"že jsme na tom dobře\". To je obecně problém takového typu porovnání. Mediálně se zviditelňuje kdo byl lepší horší, nad průměrem na konci, a přitom se ztrácí to podstattné, že celkové výsledky byly velmi slabé.
Vzhledem k velikosti vzorku a rozdílům mezi \"nejlepšími\" jsem ten výsledek považoval za statistickou \"náhodu\". |
---|
|
Kdo je Jackie Gerstein? |
 | Martin Kadrnožka |
|
|
|
| |
|
20. 02. 2017 |
3265 |
Anotace | Informace o mimořádně inspirativní americké učitelce, která příkladným způsobem pracuje s technologiemi. | Poslední komentář | |
---|
|