Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. průmyslová revoluce |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
02. 05. 2016 |
9463 |
|
4P profesora Paperta |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
09. 05. 2016 |
4556 |
Anotace | Zpráva o akronymu profesora Paperta, který elegantním způsobem shrnuje zásady výukových postupů, které naplňují jeho konstrukcionismus. | Poslední komentář | Zdá se tak, že díky konstrukcionismu (konstruktivismu?) profesora Paperta a jeho čtyřem "péčkům" jsou problémy vzdělávání dětí konečně vyřešeny. |
---|
|
5 ISTE trendů pro tento školní rok |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
07. 09. 2017 |
4480 |
Anotace | Přehled aktuálních trendů z dílny ISTE, jimiž technologie ovlivňují školství. | Poslední komentář | Ad E Kocourek: Co si představit pod onou "nezanedbatelnou částí společnosti" a koho pod "nezvanými pachateli dobra"? |
---|
|
Alternativy fenoménu Scratch |
 | Radek Vinický |
|
|
|
| |
1 komentář |
11. 01. 2018 |
2954 |
Anotace | Přehled možných náhrad známého nástroje, který učí základy informatického myšlení a sdílení nápadů z dílny MIT. | Poslední komentář | Zajímavou možností \"Scratch like\" programovacích prostředí je App Inventor, http://ai2.appinventor.mit.edu/ nikoliv náhodou hostovaný taktéž na url mit.edu, umožňující snadné programování pro zařízení s OS Android.
V moodle Západočeské univerzity je přístupný kurz (i pro \"guest access\"), který jsem pro App Inventor vytvořil.
https://phix.zcu.cz/moodle/login/index.php
V případě zájmu by mělo být možné domluvit zřízení učitelského a žákovských účtů.
------
Pro ty, kteří chtějí propojit Blokové programování s nějakým reálným objektem je k dispozici tato aplikace: http://www.mblock.cc/software/ |
---|
|
Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počítač |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
4 komentáře |
20. 03. 2017 |
6302 |
Anotace | Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mezinárodních souvislostí a upřesnění stavu realizace naší domácí Strategie digitálního vzdělávání. | Poslední komentář | Ad E Kocourek
1. Trochu nechápu proč řešit problém "co nepatří do gramotnosti"? Význam pojmu (jeho smysl a reference) je snad vždy dán tím, co pojem zahrnuje, tedy co pod něj "patří" a nikoli co pod něj "nepatří".
2. To je snad trochu přehnané, že pokud se informatické myšlení zařadí do gramotnosti, pak 90 procent národa bude negramotných. Snad by mělo být důležitější,aby co nejvíce lidí "informatické myšlení" získávalo, než ho vyřazovat s vymezení pojmu "informatická gramotnost".
3. Co si máme vlastně představit pod Vaším termínem volný trh. Něco jako volný ring, tedy trh bez pravidel? Jestli má ale jít o trh s jasnými pravidly, pak někdo musí nejdříve tato pravidla nastavit a někdo pak zajistit, že jsou dodržována. A k tomu jsou jistě nezbytní úředníci. Myslím, že jednotný trh EU je dostatečně volný a přitom v rámci vymezených pravidel. Nakonec tato pravidla určují státy tvořící EU.
Ad Bořivoj Brdička: Vaše poznámka týkající se rumu je velmi trefná. |
---|
|
Co je vocationalismus |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
18. 09. 2017 |
2484 |
Anotace | Zpráva o anglickém pojmu, který souvisí s trendem zavádění aktivit orientovaných na praktické činnosti, zvláště pak programování, do výuky na základních školách. Jedná se sice o pohled kritický, ale pro využití vzdělávacích technologií velmi důležitý. | Poslední komentář | |
---|
|
CodeMonkey - napiš kód a utrhni banán! |
 | Bc. Miloslav Khas |
|
|
|
| |
|
20. 11. 2014 |
4000 |
Anotace | Popis velmi zajímavé a užitečné aplikace, která hravou formou uvádí žáka do světa algoritmizace a informatického myšlení. | Poslední komentář | |
---|
|
Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramotní? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
31 komentářů |
09. 11. 2015 |
8517 |
Anotace | Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení (v rámci Strategie digitálního vzdělávání) a odpůrci, k nimž překvapivě patří i česká pobočka ECDL. | Poslední komentář | Pokud mě chcete obviňovat z mlžení, prosím konkrétněji. Takto se nemám k čemu vyjadřovat. |
---|
|
Informatické myšlení jako výukový cíl |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
9 komentářů |
22. 04. 2014 |
11996 |
Anotace | Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti zpracovávat informace se týká každého z nás. | Poslední komentář | Computational Thinking Across the Curriculum Hezký přehled toho, kam by měla výuka informatického myšlení směřovat. |
---|
|
Jak na Strategii digitálního vzdělávání? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
9 komentářů |
30. 04. 2018 |
3728 |
Anotace | Doprovodný a vysvětlující článek přináší odkazy na dvě studie vypracované v rámci projektu NÚV PPUČ, které mapují počáteční stav realizace naší národní Strategie digitálního vzdělávání a naznačují možnosti řešení. | Poslední komentář | Pane Kocourku,
snažil jsem se reagovat na Vaše sdělení z posledního odstavce. Navíc jsem žil v domnění, že jen z trochu jiného úhlu podporuji Vaše tvrzení.
Pokud ale chcete rozpitvávat mé komentáře a hledat další "chyby a nedostatky", pak takovou komunikaci považuji za mrhání časem. |
---|
|