Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Informatické myšlení jako výukový cíl |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
9 komentářů |
22. 04. 2014 |
11996 |
Anotace | Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti zpracovávat informace se týká každého z nás. | Poslední komentář | Computational Thinking Across the Curriculum Hezký přehled toho, kam by měla výuka informatického myšlení směřovat. |
---|
|
CodeMonkey - napiš kód a utrhni banán! |
 | Bc. Miloslav Khas |
|
|
|
| |
|
20. 11. 2014 |
4000 |
Anotace | Popis velmi zajímavé a užitečné aplikace, která hravou formou uvádí žáka do světa algoritmizace a informatického myšlení. | Poslední komentář | |
---|
|
Sphero |
 | Martin Feber |
|
|
|
| |
|
31. 08. 2015 |
3341 |
Anotace | Článek popisuje možnosti ovládání a praktického využití robotické programovatelné koule ve výuce. | Poslední komentář | |
---|
|
Open source v Anglii |
 | Stanislav Havlík |
|
|
|
| |
2 komentáře |
15. 10. 2015 |
4490 |
Anotace | Článek informuje o zavádění open-source softwaru do škol v Anglii a upozorňuje na souvislost s novým pojetím tamní výuky informatiky. | Poslední komentář | Nemohu jinak, než panu Kocourkovi opět poděkovat. Jsme opravdu rádi, že nás někdo čte! Ano, dívky pravděpodobně používají OSS jen uživatelsky a mohly by tedy klidně dostat jen free software. Jen nevím, zda je v této kategorii dostatečná nabídka? |
---|
|
OECD: Žáci, počítače a učení |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
29. 09. 2015 |
5212 |
Anotace | Informace o studii OECD, která na základě výsledků PISA analyzuje úspěšnost využití technologií k učení, a to včetně toho, jak se to daří školám. | Poslední komentář | Ještě přidám reakci Audrey Watters, která přináší další odkazy na zcela zcestné zprávy z médií a zjištění OECD fundovaně vykládá. Je s mými závěry zcela v souladu. http://hackeducation.com/2015/09/17/oecd-ed-tech/ |
---|
|
Hrozí studentům, že opustí školy digitálně negramotní? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
31 komentářů |
09. 11. 2015 |
8517 |
Anotace | Reakce na současnou polemiku mezi podporovateli změn ve výuce informatiky vedenými zaváděním informatického myšlení (v rámci Strategie digitálního vzdělávání) a odpůrci, k nimž překvapivě patří i česká pobočka ECDL. | Poslední komentář | Pokud mě chcete obviňovat z mlžení, prosím konkrétněji. Takto se nemám k čemu vyjadřovat. |
---|
|
Online nástroje pro výuku programování |
 | Ramil Šambazov |
|
|
|
| |
1 komentář |
19. 11. 2015 |
6661 |
Anotace | Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje informatického myšlení u žáků ZŠ a popisuje dva k tomu vhodné online nástroje z dílny Google. | Poslední komentář | Pro práci s onlinem by mohl pomoct i seznam zdarma dostupných nástrojů v online marketingu: https://www.johnyhozapisky.cz/nastroje/ |
---|
|
4. průmyslová revoluce |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
02. 05. 2016 |
9463 |
|
4P profesora Paperta |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
09. 05. 2016 |
4556 |
Anotace | Zpráva o akronymu profesora Paperta, který elegantním způsobem shrnuje zásady výukových postupů, které naplňují jeho konstrukcionismus. | Poslední komentář | Zdá se tak, že díky konstrukcionismu (konstruktivismu?) profesora Paperta a jeho čtyřem "péčkům" jsou problémy vzdělávání dětí konečně vyřešeny. |
---|
|
Kdo je Jackie Gerstein? |
 | Martin Kadrnožka |
|
|
|
| |
|
20. 02. 2017 |
3265 |
Anotace | Informace o mimořádně inspirativní americké učitelce, která příkladným způsobem pracuje s technologiemi. | Poslední komentář | |
---|
|